آماده‌باش ۱۱۷۸ پایگاه برای امدادرسانی در حوادث زمستان

استقرار پست‌های موقت امدادی در ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز کشور

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از آماده‌باش 1178 پایگاه امدادی ویژه حوادث احتمالی در زمستان امسال خبر داد و افزود: برای سرعت بخشیدن به عملیات امدادرسانی، در ۱۰۰ نقطه حادثه‌خیز و گردنه های اصلی کشور، پست های موقت امدادی در نظر گرفته شده است.

مهدی ولی پور با اعلام این خبر افزود: بر اساس هشدار سازمان هواشناسی، از عصر امروز در اکثر نقاط کشور به غیر از هرمزگان و سیستان و بلوچستان شاهد بارندگی خواهیم بود که در ارتفاعات و گردنه‌های کوهستانی برف و کولاک ایجاد خواهد شد. به همین دلیل امدادگران در استان هایی که احتمال وقوع برف و کولاک و سیل در آنها وجود دارد در وضعیت آماده‌باش هستند.

ولی پور گفت: استان هایی مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و کردستان احتمال بارش برف و استان های کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر نیز احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی دارند که تیم ها و نیروهای سازمان امداد و نجات هلال احمر در حالت آماده باش قرار دارند و اگر حادثه‌ای رخ دهد وارد عمل خواهند شد.

رئیس سازمان امدادونجات افزود: در صورت بسته شدن جاده ها نیز امکان اسکان اضطراری در پایگاه ها و اماکن بین راهی با رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا پیش بینی شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.