بخشی از اقساط وام مسکن را دولت پرداخت می‌کند

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی بسته به قانون بودجه ۱۴۰۱ و میزان منابعی که به صندوق ملی مسکن می‌آید، رقم کمک دولت به‌زودی اعلام خواهد شد.

محمود محمودزاده با تکذیب اقساط هفت‌میلیون تومانی طرح حمایتی نهضت ملی مسکن که در برخی رسانه‌ها به آن اشاره شده، گفت: «رقم اعلام‌شده برمبنای سود ۱۸درصد است که شیوه پرداخت نظام بانکی است. دولت در مسکن حمایتی به‌ویژه برای دهک‌های یک تا پنج، 50درصد از تسهیلات را پرداخت خواهد کرد. بر این اساس رقم اقساط نهایی به کمتر از نصف این مبلغ خواهد رسید. در طرح نهضت ملی مسکن دولت با اتکا به منابع صندوق ملی مسکن بخشی از سود تسهیلات خانوارها را پرداخت می‌کند و به هیچ عنوان قرار نیست همه خانوارها بر مبنای سود ۱۸درصد، اقساط نهضت ملی مسکن را پرداخت کنند.»

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی به ایرنا گفت: «دولت از ابتدا تصمیم داشت با پایدارسازی منابع بخش مسکن، با توانمندسازی خانوارها امکان حضور و خانه‌دار شدن آنان را در طرح‌های نهضت ملی فراهم کند. بر این اساس با طراحی صندوق ملی مسکن و اختصاص بودجه آن به گروه‌های هدف طرح‌های حمایتی اعم از دهک اول تا پنجم، بخش قابل ملاحظه‌ای از سود تسهیلات را با کمک دولت به نظام بانکی پرداخت می‌کنند. در عین حال میزان اقساط پرداختی منطبق با توان خانوار است و به‌زودی مبلغ اقساط اعلام خواهد شد و میزان منابع صندوق بستگی به قانون بودجه دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.