نماینده روسیه در وین: دور بعدی مذاکرات می‌تواند آخرین دور باشد/ همه محتاط باشند

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، در پایان هفتمین دور رایزنی‌های وین درباره توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرد دور هشتم مذاکرات می‌تواند آخرین و طولانی‌ترین دور باشد، زیرا هنوز کارهای بسیار زیادی باید انجام گیرد.

میخائیل اولیانوف در این‌باره به خبرگزاری تاس گفت: «من مایل نیستم پیش‌بینی‌ای انجام دهم که اشتباه از آب درآید، ولی خوشبینانه چنین احساس می‌کنم که برخی هیأت‌های نمایندگی دیگر، از جمله هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا نیز به نتیجه دور بعدی مذاکرات امیدوار هستند. البته لازم است انرژی زیادی برای ادامه کار بگذاریم.

به گزارش تسنیم، مذاکره‌کننده ارشد روسی تاکید کرد: «دلیلی برای انتظار شکست نمی‌بینم، اگرچه هرگونه حرکت یا سخن غیرمحتاطانه‌ای می‌تواند اوضاع را پیچیده و تیره سازد و همه تلاش‌های انجام‌شده را بی‌اثر کند. ما به شرکای خود توصیه کرده‌ایم که این مسأله را فراموش نکنند و در شرایط کنونی آنها مسئولیت سنگینی دارند.»

اولیانوف یادآور شد که دور جدید مذاکرات وین ممکن است در اواخر ماه دسامبر (اوایل دی ماه) یا اوایل ماه ژانویه سال جدید میلادی (اواسط دی ماه) از سر گرفته شود و هیأت نمایندگی روسیه آمادگی دارد که بدون هیچ وقفه‌ای مشغول به کار شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.