به تیم‌ملی مصدومان والیبال خوش آمدید!

مصدومیت‌های متوالی ملی‌پوشان والیبال نگرانی‌های زیادی را در پی داشته است

ستاره‌های والیبال ایران چه در داخل و چه خارج از کشور گرفتار مصدومیت‌های جدی شده‌اند و این موضوع می‌تواند روی عملکرد آنها در مسابقات سال آینده تاثیر مستقیم داشته باشد.

شهروند – اثرات مسابقات پرفشار و سنگین ملی والیبال در طول 6 ماه نخست سال این روزها در میان ملی‌پوشان این رشته نمایان شده است. والیبال ایران سال پرفشاری را با حضور در تورنمنت‌هایی همچون لیگ ملت‌ها، المپیک و مسابقات قهرمانی آسیا سپری کرد؛ اگرچه باید جام باشگاه‌های آسیا، جام باشگاه‌های جهان و حتی مسابقات جوانان جهان را هم به این فهرست اضافه کرد.

حالا و در شرایطی که لیگ والیبال ایران روزهای حساسی را سپری می‌کند و سرمربی فعلی تیم‌ملی هم خودش در لیگ برتر روی نیمکت یک تیم می‌نشیند، خبرهایی مبنی بر مصدومیت ملی‌پوشان یکی پس از دیگری به گوش می‌رسد.

اوایل فصل بود که علی‌اصغر مجرد، بازیکن سرعتی تیم‌ملی و یکی از نفرات تاثیرگذار والیبال ایران از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شدید شد و بعد از عمل جراحی تقریبا کل فصل را از دست داد. این ویروس مصدومیت، گویا به ملی‌پوشان والیبال ایران در سراسر دنیا سرایت کرده است.

میثم صالحی، دیگر بازیکن تاثیرگذار تیم‌ملی در سال 2021 بعد از غیبت چند هفته‌ای در ترکیب تیم اولشتین در لهستان اعلام کرده که باید کتف خود را جراحی کند و فصل را از دست داده است. همچنین با اعلام باشگاه لهستانی قرارداد او فسخ شده و میثم بعد از جراحی در ایتالیا باید به خانه بازگردد و خودش را برای رسیدن به بازی‌های ملی در سال 1401 آماده کند.

سیدمحمد موسوی، ستاره سرشناس والیبال ایران که این فصل در فنرباغچه ترکیه بازی می‌کند، بعد از شکستگی از ناحیه انگشت پای راست در جریان یکی از مسابقات تیمش، مدتی است که از میادین دور شده و آخرین تصویر او نیز نشان می‌دهد که پایش هنوز در آتل است و به این زودی نمی‌تواند به میادین بازگردد.

جواد کریمی، پاسور اصلی تیم‌ملی بعد از خداحافظی سعید معروف هم که در بلژیک بازی می‌کند، اخیرا در جریان بازی تیمش در لیگ قهرمانان اروپا دچار مصدومیت شد و از زمین بیرون رفت.

این اتفاقات و مصدومیت‌های سریالی باعث نگرانی اهالی والیبال شده، چون تیم‌ملی باید مثل همیشه از فروردین 1401 استارت بزند و سال پررویدادی را هم با توجه به برگزاری لیگ ملت‌ها، بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان در پیش دارد.

بهروز عطایی، سرمربی تیم‌ملی والیبال به مصدومیت‌های اخیر واکنش نشان داده و می‌گوید: «متاسفانه این نفرات در جریان تمرینات و مسابقات تیم‌های باشگاهی خود دچار مصدومیت شدند که امری اجتناب‌‌ناپذیر است. در بین این بازیکنان مدل مصدومیت صالحی و مجرد سخت‌تر از سایر نفرات است و به زمان بیشتری برای بازگشت نیاز دارند. بازیکنان هم نباید نگران باشند و فقط باید تمرکز کنند که زودتر به شرایط ایده‌آل بازگردند. ما برای آنها برنامه‌های خاصی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم تا در جریان لیگ ملت‌ها فشار کمتری به آنها وارد کنیم. ضمن اینکه کادر پزشکی تیم‌ملی هم از حالا با بازیکنان در ارتباط است و شرایط آنها را به دقت بررسی می‌کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.