دوز دومی‌ها گرفتار خلسه

نگاهی به وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور، نکته ظریفی را به ذهن متبادر می‌سازد وآن این است که دوز دومی‌ها نسبت به تزریق واکسن دوز سوم، کمی دچار خلسه شده‌اند. آمار ارایه‌شده از میزان تزریق واکسن دوز سوم خود موید این مطلب است؛ تا روز جمعه 3میلیون‌و460هزارو454 نفر واکسن دوز سوم خود را دریافت کردند.

سعید پورزند- نگاهی به وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور، نکته ظریفی را به ذهن متبادر می‌سازد و آن این است که دوز دومی‌ها نسبت به تزریق واکسن دوز سوم، کمی دچار خلسه شده‌اند. آمار ارایه‌شده از میزان تزریق واکسن دوز سوم خود موید این مطلب است؛ تا روز جمعه 3میلیون‌و460هزارو454 نفر واکسن دوز سوم خود را دریافت کردند.

این در حالی است که طبق آمار اعلام‌شده تا 17شهریور ماه  19میلیون‌و982هزارو954 نفر دوز نخست را دریافت کرده و 10میلیون‌و355هزارو300 نفر هم دوز دوم را تزریق کرده بودند.

در کنار این آمار، میزان تزریق واکسن‌ها را تا به امروز قرار دهیم؛ 59میلیون‌و26هزارو227 نفر دوز نخست و 50میلیون‌و109هزارو890 نفر دوز دوم. با این حساب و با در نظر گرفتن اینکه حداقل زمان مورد نیاز برای دریافت دوز سوم (درباره واکسن سینوفارم) سه ماه در نظر گرفته شده، می‌توان دریافت میزان مراجعه‌کنندگان برای دوز سوم به نوعی با یک سکته خفیف همراه بوده.

موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که نیم‌نگاهی هم به آمار فوت‌شدگان و مبتلایان بیندازیم؛ روز جمعه، 46فوتی ثبت شد و از 2196نفر مبتلا، 341نفر بستری شدند؛ این یعنی موفقیت در مهار کرونا. به خاطر داشته باشیم در شرایطی که واکسن به صورت قطره‌‌چکانی وارد کشور می‌شد، چه تعداد از عزیزان‌مان از دست رفتند و چه تعداد از خانواده‌ها داغدار بستگان خود شدند. حال شرایط رو به بهبود است، چراکه هم دولت مصمم به سامان‌دادن شرایط بحرانی شد و هم مردمی که به دنبال تزریق واکسن کرونا حتی راه خروج از کشور را در پیش گرفته و مرزهای دیگر کشورها را درنوردیدند، با واردات حجم زیادی از واکسن روبه‌رو شدند که پاسخگوی نیازشان بود.

هنوز صف‌های طویلی را که در مرز ایران و ارمنستان ایجاد شده بود، از خاطر نبرده‌ایم یا افرادی که به قصد تزریق واکسن به کشورهای دور و نزدیک سفر می‌کردند. یادآوری این نکات از این جهت ضروری است که به خاطر داشته باشیم با چه شرایطی مواجه شدیم، چه وضعیتی را پشت‌سر گذاشتیم و چه چشم‌اندازی در پیش‌رو داریم.

البته هنوز به لحاظ کارهای اقناعی درمورد کرونا نیازمند تداوم امور اطلاع‌رسانی گسترده هستیم و اینکه تا رسیدن به ایمنی جمعی و اطمینان‌بخش باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق به‌موقع دوز سوم واکسن کرونا راهم لحاظ کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.