پرسپولیس علیه استقلال؛ دلتان برای فوتبال بسوزد!

حاشیه‌هایدنباله‌دار حکم جنجالی کمیته انضباطی علیه گل‌گهر

بعد از صدور حکم کمیته انضباطی مبنی بر 3 بر صفر شدن 3 مسابقه گل‌گهر به سود حریفان همچنان بازتاب‌های این موضوع ادامه دارد.

شهروندآنلاین: حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره استفاده غیرقانونی باشگاه گل‌گهر سیرجان از اریک بایناما بازیکن گابنی سوژه داغ فوتبال کشور است‌؛ بر اساس این حکم دیدارهای گل‌گهر مقابل استقلال،‌پیکان و سپاهان 3 بر صفر به سود حریفان شده است. مساله‌ای که 7 امتیاز از گل‌گهر کسر کرده و دو امتیاز به استقلال و 3 امتیاز به پیکان و سپاهان اضافه کرده است.

در این خصوص باشگاه گل‌گهر تا پنجشنبه هفته آینده فرصت دارد تا با ارائه مستندات جدید به کمیته استیناف اعتراض کند و در دادگاه تجدید نظر در این خصوص تصمیم‌گیری شود. مساله مهم اما جعل مدرکی است که صورت گرفته و پلیس فتا نیز این موضوع را تایید کرده است. حالا با شروع هفته جدید اما این مساله همچنان حاشیه‌ساز است و بازتاب های مختلفی داشته است.

افشاگری سخنگوی فدراسیون سریع تکذیب شد!

در ساعت های اولیه صبح شنبه حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما یک مساله مهم را افشا کرد؛ در شرایطی که گل‌گهری ها مدعی اند فدراسیون فوتبال باید جلوی بازی بایناما را قبل از حضور او در ترکیب تیم می‌گرفته اما شریفی از نامه ای پرده برداشت که ظاهرا گل‌گهر همه عواقب احتمالی را طی آن برعهده گرفته است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال گفت: «نامه ای مکتوب وجود دارد که رسانه ای نشده است. باشگاه گل گهر در تاریخ اول آذر نامه ای را به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ صادر کرده و اعلام کرده است که مطابق مستندات پیوست، ما هم مسئولیت را قبول می کنیم و هم اینکه 4 بازی ملی که تأیید شده است را اعلام می کنیم.»

این مساله اما خیلی سریع با واکنش گل‌گهری‌ها مواجه شد. گل گهری ها با رد این موضوع  از فدراسیون فوتبال درخواست کرده اند آن نامه ای که شریفی مدعی شده در آن گل گهر به شکل مکتوب مسئولیت این بازیکن را پذیرفته را منتشر کند.

یکی از مسئولین این باشگاه اعلام کرده گل‌گهر با ارسال سوابق اریک بایناما درخواست کرده است که در اسرع وقت و با توجه به قوانین فدراسیون فوتبال نسبت به صدور کارت بازی اقدام کنند.

پرسپولیس مدعی شد؛ صدری در فدراسیون

اتفاق عجیب تر در این خصوص ورود باشگاه پرسپولیس است؛ پرسپولیسی‌ها که از اضافه شدن دو و سه امتیاز به ترتیب به استقلال و سپاهان دو رقیب اصلی شان در مسیر قهرمانی ناراحت هستند به حکم کمیته انضباطی واکنش های زیادی داشتند. هواداران پرسپولیس از مدیران باشگاه درخواست ورود به ماجرا را داشتند تا اینکه صبح شنبه حمیدرضا صدری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس راهی فدراسیون شد و در گفت وگو با خبرنگاران حاضر مقابل فدراسیون حرف‌های مهمی را بر زبان آورد.

مدیرعامل پرسپولیس در این خصوص می‌گوید: «این دو سه روز خبرهایی در فضای مجازی هست، من امروز جهت اینکه باید از حق باشگاه دفاع کنیم خدمت آقای عزیزی خادم رسیدم.»

او افزود: «علاوه بر یکی دو مورد درباره داوری‌های لیگ برتر و مسائل دیگر، بابت حکم صادر شده علیه گل‌گهر سیرجان ناراحت هستیم. ما فکر می‌کنیم بیشترین ضرر را می‌کنیم. اولا که من تعجب کردم که قبل از صدور رای استیناف فضایی درست کردند که انگار حکم قطعی شده است. آقای عزیزی خادم هم از این موضوع تعجب کردند و گفتند کمیته استیناف برای همین موضوع است.»

وی افزود: «کمیته استیناف کاملا مستقل است اما رییس فدراسیون فوتبال قول دادند که پیگیری کنند و حقی از تیمی ضایع نشود. باید تا زمان صدور رای صبر کنیم اما امیدوارم که حق به حقدار برسد تا نتایج در زمین رقم بخورد. اعضای کمیته استیناف کسانی هستند که دلشان برای فوتبال می‌سوزد.»

همه در انتظار حکم استیناف

به هر شکل داستان اریک بایناما و چالش میان باشگاه گل گهر و فدراسیون فوتبال هر روز وارد فاز جدیدی می شود. باشگاه سیرجانی قصد دارد این پرونده را به کمیته استیناف بکشاند تا رأی صادر شده را تغییر دهد. موضوعی که زمان بر است و باید دید چه زمانی حکم استیناف در این خصوص صادر خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.