تکمیل سامانه «امید» برای تعقیب واکسن‌گریز‌ها

تمامی اطلاعات کارمندان دولت به این سامانه هدایت می‌شود

طی دو هفته اخیر و پس از مشاهده سویه اُمیکرون در آفریقای جنوبی، ستاد کرونای استان تهران، ورودی پروازها به کشور و کنترل مسافران در فرودگاه امام (ره) را تشدید کرد. بر این اساس مسافرانی که PCR ندارند حق ورود ندارند و افرادی که مشکوک هستند هم باید حتما در فرودگاه تست بدهند.

نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونای پایتخت، در برنامه «تهران ما، سلامت» رادیو تهران در خصوص مهلت دو هفته‌ای ثبت اطلاعات واکسیناسیون در سامانه واکسیناسیون گفت: salamat.gov.ir سامانه اولیه‌ای بود که برای ثبت نام واکسن طراحی شد و بر اساس اینکه واکسیناسیون در چه حوزه دانشگاهی انجام شده متصدیان ثبت اطلاعات، مواردی همچون کد ملی، تاریخ تولد، شماره تماس و کدهویتی واکسن را به سامانه وارد می‌کنند و این اطلاعات به سامانه کارت واکسیناسیون دیجیتال وزارت بهداشت هدایت می‌شود. این کارت به دو زبان قابل دریافت است. اگر شهروندان دو دُز واکسن زده باشند می‌توانند با ورود به سامانه و ثبت شماره تماس به نام شخص و تایید کد احراز هویت، لینکی را بر روی موبایل خود دریافت کنند که از طریق آن می‌توان کارت واکسن دیجیتال را دانلود و دریافت کرد. این کارت می‌تواند به صورت چاپ شده نگهداری شده و یا به صورت لینک در گوشی حفظ شود.

به گزارش فارس، توکلی با بیان این که افرادی که دُز دوم واکسن را دریافت نکرده باشند پس از تزریق این دُز می‌توانند کارت خود را نهایتاً پس از یک هفته دریافت کنند و افرادی که هنوز واکسن نزده‌اند می‌توانند به مراکز تزریق واکسن مراجعه کرده و پس از تزریق دو دُز واکسن، کارت خود را دریافت کنند، تصریح کرد: ممکن است افرادی دو دُز واکسن را تزریق کرده باشند اما نتوانند کارت واکسن دیجیتال خود را از سامانه دریافت نمایند. این افراد با مراجعه به بخش واکسیناسیون مراکز بهداشت منطقه سکونت خود، می‌توانند اطلاعات واکسن را تصحیح نمایند. این امر در مورد افرادیکه یک دُز واکسن خود را در تهران و دُز دیگر را در شهر دیگری تزریق کرده‌اند هم مصداق دارد.

توکلی با اشاره به این موضوع که سامانه «امید» در حال کامل شدن است، گفت: کلیه اطلاعات کارمندان دولت از طریق وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و ادارات به این سامانه هدایت می‌شود. برای کارکنانی که واکسن نزده‌اند در مرحله اول پیامکی ترغیب کننده ارسال می‌شود تا واکسن تزریق کنند و اگر این کار انجام ندهند مراحل بعدی پیچیده‌تر خواهد بود. تا زمانی که این افراد واکسینه نشوند برای ورود به ادارات حتما باید تست PCR منفی ارائه دهند. افرادی هم که مدت زیادی از واکسینه شدن آنها گذشته است می‌توانند کارت واکسن دیجیتال خود را از سامانه salamat.gov.ir دریافت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.