جوایز ورزشکاران دیگر مالیات ندارد!

با اعلام وزیر ورزش مشکل سال‌های اخیر ورزشکاران در پرداخت مالیات بعد از دریافت جایزه حل شد

یکی از مواردی که همواره باعث دلخوری قهرمانان بعد از دریافت پاداش قهرمانی می‌شد، کسر مالیات بود که با اعلام سجادی در دولت جدید انجام نخواهد شد.

مراسم تجلیل از قهرمانان معمولا هر ساله از سوی دولت برگزار می‌شود و جوایزی با توجه به رویدادهایی که در طول سال برگزار شده، به ورزشکاران مدال‌آور در تمامی رشته‌ها اهدا می‌شود. البته این جوایز طبق آیین‌نامه پاداش به قهرمانان پرداخت می‌شود و گاهی اوقات مدت زیادی هم به تعویق می‌افتد.

در این میان اما یک اتفاق عجیب در سال‌های اخیر باعث بلند شدن صدای اعتراض ورزشکاران شده بود. موضوعی که علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی نیز در نشست چندی قبل خود به آن اشاره کرد: «نزدیک به ۸‌ میلیارد جوایز قهرمانان را به حساب ما ریخته‌اند و ۲.۵‌میلیارد باید مالیات بدهیم. این پول را نه وزارت می‌دهد، نه کشتی‌گیر؛ بعد هم این بدهی روی دوش فدراسیون قرار می‌گیرد. چرا وزارت خودش جوایز را پرداخت نمی‌کند که خودش هم مالیات بدهد؟ ما از وزارت گلایه کردیم و کاری هم نکردند. هرچه می‌خواهیم وزارت را توجیه کنیم، نمی‌شود. خواهش می‌کنم مجلس و دولت کمک کنند. این مشکلات باید ریشه‌ای حل شود و خدا‌را‌شکر می‌کنم بدهی مالیاتی ما تا سال‌۹۷، صفر است.»

اما وزیر ورزش و جوانان، کسر هرگونه مالیات از جوایز قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی را قویا رد کرده و می‌گوید: «منظور آقای دبیر سال ۹۸ بود نه المپیک اخیر؛ پس از اظهارات دبیر، از خانم فرامرزیان، معاونت پشتیبانی و منابع انسانی وزارت ورزش سوال کردم، آیا از جوایز قهرمانان المپیک و پارالمپیک مالیاتی کسر شده که خانم فرامرزیان این مسأله را تکذیب کرد. بنا به دستور رئیس‌جمهوری مقرر شد هیچ مالیاتی از ورزشکاران و قهرمانان المپیکی کسر نشود و عین جایزه به ورزشکاران اهدا شود. لذا از دوره دولت سیزدهم، هیچ مالیاتی از جوایز قهرمانان کسر نشده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.