کلاهبرداری‌های سریالی از زنان متاهل در سایت‌های شرط‌بندی/ متهم را شناسایی کنید

متهم در سایت‌های شرط‌بندی طعمه‌های خود را که اغلب زنان متاهل بودند، شناسایی می‌کرد

با هوشیاری و تلاش ماموران انتظامی قشم یک کلاهبردار سایبری با ۷میلیارد ریال کلاهبرداری، شناسایی و دستگیر شد. این تبهکار با تهیه عکس و فیلم از طعمه‌های خود دست به اخاذی و کلاهبرداری سریالی می‌زد.

به گزارش شهروندآنلاین؛ در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی کلاهبرداری و اغفال وی، موضوع به‌طور ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس امنیت اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

مأموران با انجام اقدامات پلیسی و اشراف اطلاعاتی و تحقیقات گسترده، موقعیت متهم را در کمتر از ۲۴ساعت شناسایی و در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و جهت اقدامات تکمیلی به یگان انتقال دادند.

بررسی‌ها نشان می‌داد متهم از طریق شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان طلافروش با انجام تبلیغ فروش طلا و جواهرات و ایجاد صندوق امانات در قبال سپرده طلا و جواهرات به میزان مبلغ آنها وام پبشنهاد می‌داد. این تبهکار در سایت‌های شرط‌بندی طعمه‌های خود را که اغلب زنان متاهل بود، شناسایی می‌کرد. او پس از ایجاد ارتباط و اعتمادسازی و دریافت اطلاعات شخصی طعمه‌هایش، گوشی همراه‌شان را هک کرده و با تهیه عکس و فیلم دست به اخاذی و کلاهبرداری می‌زد.

کلاهبرداری‌های سریالی در کشور

متهم از طریق کارت‌های بانکی افراد با شگرد بالا بردن معدل حساب بانکی تاکنون از افراد زیادی در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور با ترفندهای مشابه اخاذی و کلاهبرداری کرده است.  او در بازجویی‌ها ادعا کرده که پیش از دستگیری حدود ۲۰  شکایت در مراجع قضائی داشته است.

متهم دستگیرشده در بازجویی‌های فنی بعمل آمده به ۷میلیارد ریال کلاهبرداری اعتراف کرد. برابر دستور مقام قضائی مبنی بر انتشار تصویر متهم در رسانه‌ها، چنانچه کسی توسط این متهم مورد کلاهبرداری و اخاذی قرار گرفته می‌تواند با مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم نسبت به تنظیم شکایت و پیگیری موضوع اقدام کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.