جان باختن امدادگر هلال‌احمر براثر ابتلا به ویروس کرونا

رئیس و دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در پیامی درگذشت زینب پاکزاد را تسلیت گفتند

امدادگران و نجاتگران هلال احمر نیز داوطلبانی هستند که هر روز در گوشه و کنار این کشور در کنار کادر درمان در برابر مقابله با کرونا ویروس ایستاده‌اند. زینب پاکزاد، امدادگر و مربی داوطلب هلال‌احمر جمعیت هلال احمر یکی از همین یاریگران بود که روز گذشته براثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت.

خدمت صادقانه آنگاه بیشتر به چشم می‌آید که متوجه می‌شویم خادمان جان خود را بر سر اعتقادات خود از دست می‌دهند و چه خدمتی گواراتر از نجاتگری و چه اعتقادی بالاتر از ضرورت نجات جان مردم. واقعیت این است که در ماه‌های گذشته حوادث تلخ بسیاری را شاهد بودیم که تلخ‌تر می‌شد وقتی که کادر درمان و نجاتگری  جانش را به جان آفرین تسلیم می‌کرد تا جان دردمندی را نجات دهد؛ گویی برهه‌ای از جنگ است. گویی دوباره آن ایثارها و رشادت‌های هر روزه را شاهدیم و آوار درد فقدان عزیزانمان را چاره‌ای نداریم جز تحمل! امدادگران و نجاتگران هلال نیز داوطلبانی هستند که هر روز در گوشه و کنار این کشور در کنار کادر درمان در برابر مقابله با کرونا ویروس ایستاده‌اند. زینب پاکزاد، امدادگر و مربی داوطلب هلال‌احمر جمعیت هلال احمر یکی از همین یاریگران بود که روز گذشته براثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت.

درس‌هایی در زندگی بسیاری از افراد نهفته است که می‌توان با دریافت نکات مثبت و کلیدی آن، مسیر زندگی خود را متحول ساخت و طور دیگری به ادامه زندگی نگریست. زندگی امدادگران نیز درس‌هایی اینچنینی به ما می‌آموزد. جان باختن نجاتگران جمعیت هلال‌احمر که تا چندی پیش در بین تمامی انسان‌ها و در بین هیاهو و دغدغه‌های زندگی روزمره، بدون هیچ‌گونه چشمداشتی و به صورت داوطلبانه با پوشیدن لباس امدادگری هلال‌احمر به نجات جان همنوعان خود شتافتند، غمی بزرگ را به دنبال دارد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز در پیامی درگذشت زینب پاکزاد، امدادگر و مربی داوطلب هلال‌احمر براثر ابتلا به ویروس کرونا را تسلیت گفت.

دکتر کریم همتی در متن این پیام آورده است: «درگذشت یکی از فداکاران جمعیت هلال احمر، امدادگر و مربی داوطلب و عضو هیات مدیره جمعیت هلال احمر استان تهران، سرکار خانم زینب پاکزاد که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، سبک‌بال به دیدار حق تعالی شتافت، باعث تاثر و تالم این جانب شد. از دست دادن امدادگران و جوانان بی‌ادعا که در عملیات‌ها و طرح‌های جمعیت هلال احمر، بازوی قدرتمند و مایه افتخار این نهاد امدادی و داوطلبانه برای خدمت به مردم هستند، اندوهی بسیار تلخ و ضربه‌ای سخت به جمعیت هلال احمر به شمار می‌آید که مجبور است فراق انسان‌هایی پاک‌سرشت از جنس امداد و انسانیت را تحمل کند. این مصیبت را به خانواده آن مرحومه تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آنان صبر جمیل و برای روح مرحومه پاکزاد، آرامش، رحمت و رضوان الهی خواستارم. ان شاء اللّه روح بلند آن مرحومه در بالاترین مراتب بارگاه احدیت با حضرت فاطمه زهرا(س) محشور و همجوار شود.»

دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز در پیامی درگذشت این امدادگر داوطلب را تسلیت گفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر محمدحسن قوسیان مقدم در این پیام آورده است:

«خبر درگذشت خانم زینب پاکزاد، امدادگر جوان جمعیت هلال احمر استان تهران، باعث تالم خاطر و تاسف فراوان شد، زیرا امدادگران هلال احمر گنجینه‌های معنوی و سرمایه‌های بی بدیل این جمعیت هستند که جای خالی آنان به سادگی پرشدنی نیست.مرحومه پاکزاد یکی از ستاره‌های تابناک جمعیت هلال احمر در سپهر بشردوستی بود که در مناطق مختلف، با دل دریایی و مهربان خود برای شادی قلب مردم خدمت کرد و تا اخرین روزهای حیات پر برکتش در خدمت اهداف هلال احمر فعالیت داشت و سرانجام بر اثر ابتلا به کرونا اسمانی شد. این مصیبت نمایانگر عظمت خدمات داوطلبانه و امدادی در جمعیت هلال احمر است. ان شاء اللّه خدمات بشردوستانه آن فقیده سعیده، ذخیره‌ای برای آخرت ایشان، در پیشگاه پروردگار بزرگ محفوظ باشد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.