ستاره‌های کشتی فرنگی علیه استاد!

رابطه بین محمد بنا و شاگردان سابقش شکراب شده و دو فرنگی‌کار طلایی لندن منتقد اصلی سرمربی سابق‌شان هستند

تصمیمات محمد بنا در خیلی از مقاطع مورد انتقاد اهالی کشتی قرار گرفته و بار دیگر با وجود کسب موفقیت‌های درخشان در مسابقات جهانی اخیر، صدای منتقدان او بلند شده است.

به گزارش شهروندآنلاین؛ در شرایطی که کشتی فرنگی ایران بعد از کسب نتیجه‌ای درخشان در رقابت‌های جهانی 2021 نروژ حالا برای سال 2022 برنامه‌ریزی می‌کند و چرخه انتخابی خود را هم مشخص کرده، مثل همیشه برخی، منتقد سیستم انتخابی محمد بنا هستند. جالب اینجاست که اخیرا برخی از شاگردان سابق محمد بنا به جمع منتقدان جدی او پیوسته‌اند. بدون شک درخشش در المپیک لندن با سه مدال طلا همچنان در ذهن همه کشتی‌دوستان باقی‌مانده و نقطه عطفی در تاریخ کشتی فرنگی ایران بوده که نام محمد بنا را جاودانه کرده است.

بعد از اینکه امید نوروزی با وجود رفاقت نزدیک با علیرضا دبیر نتوانست با محمد بنا کنار بیاید و علیه سرمربی سابق خود مصاحبه کرد، حالا نوبت به یکی دیگر از سه طلایی المپیک لندن رسیده است. قاسم رضایی، قهرمان المپیک لندن می‌گوید: «بنا احساسی تصمیم می‌گیرد و کارهایی که می‌کند براساس منطق نیست. او خودش در مسابقات قهرمان کشوری حضور نداشت و حالا اعلام کرده که غایبان فینال کشوری، در حالی که از قبل اعلام شده بود سهمیه جام تختی را می‌گیرند، باید در انتخابی این جام حضور پیدا کنند. باید از قبل اعلام می‌‌شد که همه در فینال، کشتی بگیرند. بنا گفته امید نوروزی باشد من نیستم، با ناصر نوربخش، جمشید خیرآبادی، حسن بابک و بقیه مربیان هم که خوب نیست. همه یک‌طرف و محمد بنا در طرف دیگر قرار گرفته‌اند. تا چه زمانی باید این جاده یک‌طرفه باشد و یک نفر همه تصمیمات را بگیرد؟ اینها همه به ضرر کشتی فرنگی ایران تمام می‌شود.»

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش خواستار استعفای محمد بنا و سرمربیگری حمید سوریان شده است: « متأسفانه محمد بنا سلیقه‌ای عمل می‌کند. اکنون فرصت مناسبی است که سوریان بیاید و مدیریت فنی کشتی فرنگی را به‌دست بگیرد. بنا قبلا هم گفته که سوریان را قبول دارد و با او هم بد نیست، خوب است که حمید، سرمربی تیم ملی شود.»

از سوی دیگر اما دستیاران و موافقان محمد بنا هم می‌گویند اکثر افتخارات کشتی فرنگی در تاریخ در دوران حضور این مربی رقم خورده است. رسول جزینی، مربی تیم ملی و دستیار همیشگی بنا پاسخ قاسم رضایی را داده و می‌گوید: «این رسم مردانگی نیست کسانی که خود، روزی شاگرد محمد بنا بوده‌اند و با زحمات او در اردوهای تیم ملی به مدال جهانی و المپیک رسیده‌اند، حال به همه چیز پشت کنند و سال‌های گذشته را به فراموشی بسپارند. بنده یک سوال از این عزیزان دارم آیا کسی در خواب هم می‌دید که تیم ایران بتواند در رقابت‌های جهان 4 مدال طلا بدست آورد و بالاتر از تیم‌های دیگر از نظر رنگ مدال قرار بگیرد و کشوری مانند روسیه با آن همه افتخارات در کشتی فرنگی تنها با یک مدال طلا با این مسابقات خداحافظی کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.