تصاویری که تا به حال ندیده‌اید؛ کُشتی بهداشتی!

مسابقات کشتی بعد از 8 ماه تعطیلی با شکل و شمایل خاص دوران کرونایی از امروز استارت خورد

بیستمین دوره لیگ برتر کشتی در شرایطی آغاز شده که خیلی از اتفاقات جدید است و توجه رسانه‌ها را هم به خود جلب می‌کند.

آخرین باری که کشتی گیران ایرانی روی تشک رفته بودند، مسابقات قهرمانی آسیا 2020 در اوایل اسفندماه سال 98 بود که شاگردان بنا و محمدی در دهلی‌نو مقابل رقبای خود قرار گرفتند و به مقام قهرمانی هم رسیدند. بعد از بازگشت این تیم ها به تهران دیگر کرونا اجازه برگزاری مسابقات و تمرینات را از فدراسیون گرفت؛ تا اینکه بالاخره از امروز با مجوز وزارت بهداشت و شرایط خاص کرونایی لیگ برتر کشتی فرنگی آغاز شد.

اولین نکته ای که در سالن 12 هزار نفری آزادی به چشم می خورد، نبود تماشاگران و سکوهای خالی است که به خاطر شیوع ویروس کرونا ورودشان ممنوع شده است.

اما قوانین بهداشتی برای کشتی گیران، مربیان، خبرنگاران و حتی داوران هم اجرا می‌شود. کشتی گیران که با در دست داشتن تست منفی کرونا می توانند روی تشک بروند، باید روی سکوها بنشینند و ماسک به صورت داشته باشند تا نوبتشان برسد و روی تشک حاضر شوند.

مربیان هم باید ماسک به صورت داشته باشند؛‌ضمن اینکه حضورشان هم کنار تشک محدود شده است.

از سوی دیگر داوران از شیلدهای مخصوص استفاده می کنند و سعی در حفظ فاصله با کشتی گیران دارند.

نمایندگان وزارت بهداشت و فدراسیون پزشکی ورزشی هم که کاملا ورودی‌ها را محدود کرده‌اند و گیت‌های ضدعفونی قرار داده‌اند. تب سنجی و ضدعفونی کردن سالن و تشک هم از دیگر اقدامات بهداشتی است که مسابقات کشتی را کاملا متفاوت نسبت به سال‌های قبلی به نمایش گذاشته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.