سندروم سقف‌های سوراخ در ورزشگاه آزادی!

نه تنها مشکل سقف سالن 12 هزار نفری حل نشده، بلکه سقف استخر آزادی هم با مشکل جدی مواجه است

به‌نظر می‌رسد سالن‌ها و بخش‌های مختلف مجموعه ورزشی آزادی نیاز جدی به بازسازی دارند و به‌تدریج به‌دلیل فرسودگی با مشکلات عجیبی روبه‌رو می‌شوند.

به گزارش شهروندآنلاین؛ در چند سال اخیر چند باری شاهد چکه کردن آب از سقف سالن 12 هزار نفری آزادی بودیم؛ اتفاقی که حتی در حین برگزاری مسابقات رخ داده و باعث آبروریزی شده است. از متوقف شدن فینال لیگ برتر والیبال بگیر تا کنسل شدن مسابقات فیتنس‌چلنج و حتی ایجاد دردسر برای مسابقات لیگ کشتی؛ اینها مواردی است که بازهم باعث نشده مسئولان برای ترمیم سقف آزادی اقدام کنند.

چندی پیش بود که معاون شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ادعا کرده بود بازسازی اساسی ورزشگاه آزادی نیاز به بودجه 580 میلیاردتومانی دارد که نه با بودجه عمرانی دولتی قابل پرداخت است و نه با درآمدهای عادی.

البته چند سال قبل بود که به بهانه برگزاری فینال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا و میزبانی پرسپولیس، استادیوم فوتبال مجموعه آزادی با یک بازسازی سطحی مواجه شد، اما به هیچ عنوان این اقدامات پایه‌ای نبوده و بازهم در همان استادیوم مشکلات فراوانی وجود دارد.

اما در جدیدترین اتفاق عجیبی که برای بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی ایران رخ داده، فیلمی از سوراخ بودن سقف استخر آزادی منتشر شده است. آنطور که گفته می‌شود سقف این سازه در این سال‌ها تعمیر اساسی نشده و تنها هر ساله بعد از بارندگی‌ها تعمیرات جزیی روی آن صورت گرفته است. آنطور که مسئولان می‌گویند سقف استخر آزادی با مصالح خاصی پوشیده شده و باید این سازه با مصالح وارداتی خاص تعمیر و تجهیز شود. در این شرایط این استخر که تنها استخر استاندارد در ایران است در فصول سرد سال دیگر قابلیت برگزاری مسابقات بین‌المللی و حتی مسابقات داخلی را ندارد و باید مسئولان ورزش کشور فکری به حال این سازه قدیمی کنند.

حمید اسکندریون، دبیر فدراسیون شنا درباره ریزش باران از سقف استخر آزادی می‌گوید: «استخر آزادی یک استخر ۴۵ ساله است و سقف آن کمی ایراد دارد. وزارت ورزش و شرکت تجهیز و توسعه نیز پیگیر این موضوع هستند تا بتوان سقف آن را تعمیر کرد. استخر آزادی یک ابرسازه است و سقف آن هم از همان ابتدا با جنس مخصوصی ایزوله شده بود که اکنون قرار است تعمیر شود. مدیر مجموعه آزادی هم برای بازدید آمده بود و قرار است اگر بتواند هزینه آن را تامین و آن را تعمیر کند. ما در این شرایط موقع بارندگی مشکلاتی داریم و آب باران به داخل محیط استخر وارد می‌شود.»

از سوی دیگر احمد مددی، سرپرست مجموعه آزادی در واکنش به این ماجرا می‌گوید: «بابت مشکل پیش‌آمده متاسف هستم اما مشکل سقف مربوط به امسال و سال گذشته نیست بلکه سابقه یک دهه‌ای دارد. مشکل سقف استخر آزادی از یک دهه گذشته تا به امروز وجود داشته است. طی این مدت مرمت‌های مقطعی انجام شده اما هیچ‌یک از اقدامات آنها نتوانسته چالش را برطرف کند. برای ترمیم یا تعویض آن باید از مواد خاصی استفاده شود. طبق برآورد اولیه انجام این کار حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد. پیش‌بینی لازم را جهت تامین اعتبارات لازم برای ترمیم یا تعویض سقف استخر آزادی و مشکلات مشابه داشته‌ایم، اما به‌دلیل عدم تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه‌وبودجه این امر تحقق پیدا نکرده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.