دوباره کریسمس ما را خراب نکن، بوریس!

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 20 دسامبر 2021

جولان اومیکرون در ایالات متحده؛ گسترش محدودیت‌های سفر در سراسر اروپا و محدودیت‌های کرونایی که روزنامه‌های انگلیسی می‌گویند «کریسمس را خراب می‌کند» عناوینی است در صفحات نخست روزنامه‌های جهان.

واشینگتن‌پست

«پیش‌بینی مقامات بهداشتی درباره تعداد بی‌سابقه ویروس» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است. در گزارش آمده: « مقامات ارشد بهداشتی دولتی روز یکشنبه هشدار دادند که ایالات متحده احتمالا شاهد تعداد بی‌سابقه‌ای از موارد ابتلا به ویروس کرونا و بستری‌شدن در بیمارستان خواهد بود، زیرا کرونای اومیکرون (Omicron) به سرعت گسترش می‌یابد و آمریکایی‌ها را مجبور می‌کند دوباره با خطرات پاندمی‌ای که زندگی را در سراسر جهان  مختل کرده، دست‌وپنجه نرم کنند. آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید، گفته اگر می‌خواهید به‌طور مطلوب محافظت شوید، بوستر (دوز سوم) بزنید.»

فایننشال‌تایمز

«با اوج گرفتن موارد ابتلا به اومیکرون، محدودیت‌های سفر در سراسر اروپا ادامه و گسترش می‌یابد» عنوان گزارش اصلی روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز است. این روزنامه درباره افزایش موارد ابتلا به کرونای اومیکرون در سراسر اروپا گزارش می‌دهد و محدودیت‌های مسافرتی که برخی کشورها به‌دلیل افزایش شدید موارد ابتلا، در مورد بریتانیا اعمال کرده‌اند. به عنوان مثال، آلمان، بریتانیا را جزو مناطقی که ویروس در آن گسترش یافته، اعلام کرد.

دیلی‌تلگراف

گزارش اصلی روزنامه دیلی‌تلگراف در این‌باره است که بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در تلاش برای کاهش شیوع کووید، در حال بررسی درخواست محدودکردن اختلاط و گردهمایی‌های خانواده‌ها در کریسمس است.

تلگراف می‌گوید که جانسون پس از ارایه سه گزینه در تلاش برای کاهش سرعت اومیکرون، به جای اجباری‌کردن قوانین جدید، از صدور «راهنما» حمایت می‌کند.

دیلی‌میل

«دوباره کریسمس ما را خراب نکن، بوریس» عنوان گزارش اصلی روزنامه انگلیسی دیلی‌میل است. در این گزارش آمده که بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارد تا محدودیت‌های قرنطینه‌‌ای اِعمال نکند؛ محدودیت‌هایی که دیلی‌میل می‌گوید «کریسمس را خراب می‌کند».

این روزنامه می‌گوید مخالفت چشمگیری در حزب توری (محافظه‌کار) درباره اعمال مقررات جدید کووید برای انگلیس در این هفته، وجود دارد و هر تلاشی برای انجام این کار ممکن است جرقه تلاش برای برکناری جانسون باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.