سیستان‌وبلوچستان با مشارکت مردمش آباد می‌شود

رئیس جمعیت گام دوم انقلاب در استان سیستان‌وبلوچستان:

با انتصاب دکتر پيرحسين کوليوند به‌عنوان رئيس جمعيت هلال‌احمر و تعريف اهداف و برنامه‌هاي جديد اين نهاد عام‌المنفعه بين‌المللي در حوزه پيشگيري و ساماندهي بحران‌هاي طبيعي و غيرطبيعي قرار است ضمن گفت‌وگو با مسئولان، کارشناسان و پيشکسوتان حوزه بحران و امدادونجات، از آنها درباره ضرورت‌ فعاليت و افق‌هاي پيش‌‌روي هلال‌احمر در اين حوزه بپرسيم. صحبت‌هايي که مي‌تواند راهگشاي تحقق اهداف جمعيت در دوره مديريت جديد باشد.

این‌بار حامد مقدم، رئیس جمعیت گام دوم انقلاب در استان سیستان‌وبلوچستان با ما به گفت‌وگو نشست.

استان سیستان‌وبلوچستان به عنوان وسیع‌ترین و در عین حال محروم‌ترین استان کشور از سرمایه‌های انسانی خوبی برخوردار است. در طول سالیان گذشته در سایه فعالیت‌های جهادی جهادگران، خوشبختانه تلاش‌های بسیاری در جهت رفع محرومیت این منطقه صورت گرفته است.

حضور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از سراسر کشور در قالب طرح‌ها و پروژه‌های مختلف نیز در طول سالیان گذشته در جهت رفع محرومیت‌ها قابل توجه بوده است. اما همه آنها که سالیان سال در استان سیستان‌وبلوچستان فعالیت دارند، می‌دانند که رمز برون‌رفت این منطقه از بحران‌های پیش‌رو و محرومیت‌هایی که دامنگیرش شده، فعالیت‌های داوطلبانه مردم استان است.

جمعیت هلال‌احمر به عنوان بزرگ‌ترین تشکل مردم‌نهاد کشور باید فعالیت‌هایش کاملا مردم‌محور باشد و از ظرفیت‌های مردم بومی برای رفع محرومیت‌های هر منطقه کمک بگیرند. ما امروز نیازمند جلب مشارکت فعالیت‌های داوطلبانه مردم استان زیر چتر جمعیت هلال‌احمر، افزایش ارایه خدمات درمانی و دارویی به مردم منطقه توسط جمعیت هلال‌احمر با همکاری پزشکان و کادر درمانی داوطلب و همچنین افزایش تجهیزات خودرویی برای ارایه خدمات امدادی به مناطق دورافتاده و صعب‌العبور استان هستیم.

نگاه ویژه به نمایندگی‌های جمعیت هلال‌احمر در مناطق محروم و دورافتاده کشور می‌تواند این مناطق را از بحران‌های پیش‌رویشان برهاند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.