ابتدای زمستان مسافرت می‌روید، زنجیر چرخ داشته باشید، برف و باران سنگین در راه است

مرکز مدیریت راه‌های کشور آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی را از نظر بارش برف و باران اعلام کرد تا رانندگان با تجهیزات سفرهای زمستانی مانند زنجیر چرخ وارد جاده‌های برفی شوند.

به گزارش ایسنا، مرکز مدیریت راه‌های کشور و اساس تحلیل صورت گرفته از نظر اقلیمی و پیش بینی‌ سایت‌های معتبر هواشناسی خارجی، وضعیت جاده‌های کشور را در ۲۴ ساعت پیش‌رو از نظر آب و هوایی و بارش برف و باران اعلام کرد تا مسافران برای حرکت در این محورها آمادگی بیشتری داشته باشند.

بر اساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته هشدار سطح نارنجی برای ۲۰ استان کشور با پیش بینی بارش سنگین برف و باران در محورهای کوهستانی این مناطق اعلام شده است.

بر اساس این پیش بینی‌ها  طی ۲۴ ساعته امروز (سه‌شنبه سی ام آذر ماه) در محورهای استان آذربایجان شرقی به صورت تجمعی بیش از ۱۰ سانتی متر برف و بیش از ۳۲ میلیمتر باران می‌بارد همچنین در استان چهارمحال و بختیاری برف ۳۵ سانتی متری و بارش باران ۳۲ میلی متری پیش‌بینی شده است که با توجه به دمای هوای چهار و سه درجه زیر صفر برای این استان‌ها به نظر می‌رسد برودت هوا باعث لغزندگی جاده‌ها و محورهای کوهستانی این مناطق شود.

همچنین استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که بیشترین بارش تجمعی برف در آن پیش‌بینی شده که تا ۶۰ سانتیمتر هم خواهد رسید و بارش باران نیز ۲۲ میلیمتر ارزیابی شده است بنابراین آمادگی گشت های راهداری در این مناطق مورد تاکید قرار گرفته است.

همچنین در محورهای مواصلاتی و فرعی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و ایلام به ترتیب بارش تجمعی باران به میزان ۳۵ میلیمتر، ۵۰ میلیمتر، ۳۰ میلی متر و ۲۵ میلیمتر ارزیابی شده است.

البته فرهاد مهریاری – مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- نیز از هشدار سطح نارنجی برای ۲۰ استان کشور در روزهای آتی خبر داده و گفته بود که برودت هوا و بارش برف و باران تا چهارشنبه این هفته ادامه دارد و مردم باید در محورهای کوهستانی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، غرب اصفهان و شرق استان خوزستان مراقب باشند و قبل از انجام سفر همه تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای سفرهای زمستانی مانند زنجیر چرخ را همراه خود داشته باشند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.