خارجی ها اسمم را روی مقوا نوشتند

گفت‌وگوی »شهروند« با دروازه‌بان تیم ملی هندبال زنان که در قلب اروپا ستاره شد

دروازه‌بان تیم ملی هندبال زنان ایران با عملکرد فوق‌العاده خود نه‌تنها علاقه‌مندان به این رشته در ایران، بلکه قهرمان جام جهانی را هم تحت‌تاثیر قرار داد.

به گزارش شهروندآنلاین؛ بعد از دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان، این بار به گلر تیم ملی هندبال زنان ایران رسید که با درخشش در جام جهانی اسپانیا نام خودش را بر سر زبان‌ها بیندازد. فاطمه خلیلی شاید در طول جام جهانی بیش از هر زمان دیگری دروازه خود را بازشده می‌دید، اما درخشش او در بازی با تیم‌های بزرگان جهان به‌ویژه نروژی که قهرمانی در جام جهانی را جشن گرفت، حسابی سروصدا به‌پا کرد.

این دروازه‌بان 25 ساله در دو بازی مقابل رومانی و نروژ عنوان بهترین بازیکن زمین را به‌خود اختصاص داد و نامی برای خودش در دنیای هندبال دست‌و پا کرد. با اینکه به‌خاطر بازنگشتن یکی از بازیکنان تیم ملی هندبال زنان از اسپانیا در روزهای اخیر حواشی زیادی اطراف خلیلی و همبازیانش بوده، اما نباید موفقیتی که این دختر دروازه‌بان کسب کرد را فراموش کنیم.

* شما دروازه‌بان بی‌تجربه‌ای نبودید و حتی چند بار در مسابقات آسیایی کنار تیم ملی حضور داشتید، اما اولین حضور تیم ملی هندبال زنان ایران در جام جهانی خیلی مورد توجه قرار گرفت.

ما برای اولین بار توانستیم به جمع 4 تیم برتر آسیا برسیم و سهمیه جام جهانی را کسب کنیم. واقعا سطح رقابت‌های آسیایی با جام جهانی قابل قیاس نیست و همه قدرت‌های جهان در اسپانیا جمع بودند. در این مسابقات با تیم‌های بزرگی همچون رومانی و نروژ روبه‌رو شدیم که هرکدام برای ما یک تجربه بزرگ بود.

* با وجود شکست‌های سنگین تیم ملی، عملکرد شما در دو بازی رومانی و نروژ حسابی سروصدا به‌پا کرد.

از اینکه قرار بود در مقابل تیم‌های بزرگ جهان بازی کنیم، خیلی هیجان‌زده بودیم. ما در اولین دیدارمان مقابل رومانی که جزو 10 تیم برتر جهان است روبه‌رو شدیم. با استرس بازی کردیم که کاملا طبیعی بود چون هم بازی دوستانه نداشتیم و هم اینکه اولین تجربه حضورمان در این رقابت‌ها بود. دیدار دوم ما هم مقابل نروژ بود که در نهایت قهرمان مسابقات شد. خودم طرفدار تیم نروژ در این تورنمنت بودم، اما ما از جان‌ودل برابر این تیم مایه گذاشتیم. به‌نظرم با وجود شکست، یکی از لذت‌بخش‌ترین بازی‌های ما در این تورنمنت مقابل نروژ بود.

* آیا فکر می کردید در این دو بازی به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شوید؟

قطعا باورم نمی‌شد که چنین اتفاقی رخ دهد. من هر چه در توان داشتم در زمین گذاشتم، اما وقتی بعد از بازی با رومانی اسم من خوانده شد، خیلی تعجب کردم. در بازی با نروژ که بهترین تیم جهان بود هم این اتفاق تکرار شد. دیگر هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد که من بهترین بازیکن زمین باشم. مثلا فکر می‌کردیم یکی از بازیکنان نروژ که بیشتر از همه گل زده، بهترین بازیکن باشد. همیشه رویای من بود که در چنین مسابقه‌ای من بهترین بازیکن زمین باشم، اما واقعا باور نمی‌کردم. وقتی اسم من را خواندند، اصلا خودم متوجه نشدم چون مشغول صحبت با یکی از همبازیانم درباره اینکه کدام بازیکن نروژ بهترین بازیکن زمین خواهد شد، بودم که مثلا کدام بازیکن بیشتر گل زده و ممکن است او بهترین شود. وقتی ناظر مسابقات نزدیک تیم ما شد و بچه‌های تیم، من را بغل کردند، تازه متوجه شدم که من بهترین بازیکن شدم. اول خیلی شوکه و خوشحال بودم اما بعد از آن اصلا نتوانستم جلوی احساساتم را بگیرم و اشک ریختم.

* و اما جالب‌تر این بود که بازیکنان نروژ هم به شما تبریک گفتند.

بله، لحظات احساسی شکل گرفت و بازیکنان نروژ هم وقتی دیدند که من چقدر تعجب کردم و به گریه افتادم، سمت من آمدند و به من تبریک گفتند. حتی تماشاگرانی که در سالن بودند، آنها هم احساساتی شده و من را تشویق می‌کردند. در آن لحظه خیلی حس فوق‌العاده‌ای داشتم، واقعا خیلی حس خوبی بود و حتی در آخر که عکس تیمی با نروژی‌ها گرفتیم، تیم نروژ یکی از پیراهن‌های تیمش را با امضای تمامی بازیکنان به من هدیه داد.

* به هر حال شما طی چند روز به یکی از مطرح‌ترین بازیکنان جام جهانی هندبال زنان تبدیل شدید.

بعد از این اتفاقات من در همه بازی‌هایی که داشتیم مورد توجه تماشاگران و رسانه‌ها بودم. اکثر تماشاگران هم که برای بازی‌های ما می‌آمدند، خیلی تشویقم می‌کردند و حتی روی مقوا یکی از آنها اسم من را نوشته بود؛ واقعا خیلی حس خوبی بود و حتی بعد از بازی‌ها از من امضا می‌گرفتند. فقط می‌توانم بگویم که خدایا شکرت و از تو ممنونم بابت تمام اتفاقات خوبی که برای من خلق کردی.

* شما همین حالا هم لژیونر هستید. آیا بعد از عملکردی که در جام جهانی داشتید، پیشنهادات بهتری هم دریافت کردید؟

بله، من در این فصل در تیم آنادولو ترکیه بازی می‌کنم و سه بازیکن دیگر تیم ملی همبازی در این تیم هستند. این برای اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد و اینکه ما 4 بازیکن با یکدیگر در یک تیم هستیم، خیلی به همه ما کمک می‌کند. فعلا که با این تیم قرارداد دارم و شاید در آینده پیشنهادات بهتری به من برسد که بخواهم به کشور دیگری بروم. خیلی دوست دارم در تیم‌های باشگاهی مجارستان، رومانی یا روسیه بازی کنم چون سطح بازی در آن لیگ‌ها خیلی بالاست و من هم خیلی به این لیگ‌ها علاقه دارم اما هنوز تصمیم جدی برای جدایی از تیم آنادولو نگرفته‌ام.

* و در پایان اینطور می‌پرسیم که جام جهانی اسپانیا چقدر هندبال زنان را به جلو پیش خواهد برد؟

قطعا حضور ما در این رقابت‌ها با اینکه هیچ بردی کسب نکردیم، اما یک تجربه بزرگ بود که در آینده به کارمان می‌آید. ما از سطح آسیا فراتر رفتیم و توانستیم با بهترین تیم‌های جهان بازی کنیم. حساب کنید بازی برابر نروژ که قهرمان جهان را تجربه کردیم، رویارویی با بهترین بازیکنان جهان می‌تواند باعث شود ما پیشرفت زیادی را در تیم ملی ببینیم. امیدوارم هندبال زنان بتواند هر روز بیشتر پیشرفت کند و از طرف مسئولان هم به این تیم توجه شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.