اوج هیجان در ایستگاه دوازدهم لیگ فوتبال

پرسپولیس با سپاهان دیدار می‌کند و استقلال به مصاف فولاد می‌رود

رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال روز چهارشنبه با برگزاری 8 مسابقه انجام می‌شود؛ حساس‌ترین بازی میان سپاهان و پرسپولیس خواهد بود.

شهروندآنلاین: لیگ برتر فوتبال کم‌کم به میانه راه نزدیک می‌شود؛ مسابقاتی که یازدهمین هفته‌اش سپری شده و حالا هیجان در آن به اوج رسیده است. این بازی‌ها عصر چهارشنبه با 8 مسابقه دیگر هفته دوازدهم را پشت سر می‌گذارد و شاهد بازی‌های جذابی خواهیم بود.

مهم‌ترین بازی هفته بدون شک تقابل سپاهان و پرسپولیس است. همچنین استقلال از فولاد پذیرایی می‌کند که بازی حساسی تلقی می‌شود.

در ادامه به رقابت‌های این هفته پرداخته شده است:

سپاهان – پرسپولیس؛ این‌بار جنجال درست نکنید!

رقابت سپاهان و پرسپولیس در سال‌های اخیر پر بوده از حواشی و جنجال‌های مختلف. اتفاقات رخ داده در این مسابقه طی دو، سه سال گذشته سبب شد تا در نهایت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حکم به انجام مسابقه در زمین بی‌طرف بدهد و از این رو دو تیم نه در اصفهان و نه در تهران که در اراک مقابل هم قرار می‌گیرند! دلیلش هم این است که با رأی کمیته انضباطی این دو تیم در این فصل حق میزبانی از یکدیگر را ندارند.

سپاهان هفته گذشته در خانه غافلگیر شد و مقابل پیکان هر سه امتیاز را از دست داد، اما پرسپولیس با وجود اینکه مقابل ذوب آهن بازی خیلی خوبی به نمایش نگذاشت، 3 امتیاز بازی را گرفت تا هم‌امتیاز با سپاهان شود و فقط 3 امتیاز از استقلال صدرنشین کمتر داشته باشد.

حالا این مسابقه ارزشی 6 امتیازی دارد. تیم برنده می‌تواند در رده دوم قرار بگیرد و حتی شانس صدرنشینی هم خواهد داشت. پرسپولیس که در شوک حذف احتمالی از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد برای فراموشی این اتفاق تلخ و بزرگ باید در این مسابقه بزرگ پیروز شود. این مسابقه را می‌توان نبرد آسیایی دانست. هر دو تیم قرار است در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند به شرطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا پرسپولیس را حذف نکند.

استقلال- فولاد؛ نکونام آسان پا پس نمی‌کشد

استقلال این روزها شرایط خوبی در لیگ برتر دارد؛ آبی‌ها با سه برد متوالی و 25 امتیاز صدرنشین هستند و حالا در ایستگاه دوازدهم مقابل فولادی قرار می‌گیرند که حریف سرسختی برایشان است. استقلال که در لیگ برتر بیست و یکم  هیچ باختی نداشته‌ مقابل جواد نکونامی قرار می‌گیرد که با فولاد خوزستان شکست نخورده و هر دو باخت ابتدایی این تیم همراه با عبدالله ویسی بوده است. هر دو سرمربی جوان و باانگیزه هستند و البته سابقه حضور در استقلال را هم داشته‌اند. به همین دلیل یک بازی سخت و درگیرانه‌ برای هر دو تیم پیش‌بینی می‌شود.

فولاد خوزستان هفته قبل مقابل نفت آبادان متوقف شد تا با 17 امتیاز در رده هفتم جدول لیگ بایستد. فولاد اگر بتواند از استقلال امتیاز بگیرد رقابت تیم‌های بالانشین و مدعی فشرده‌تر خواهد شد، اما در صورت برد استقلال، می‌توان گفت آبی‌پوشان فرار بزرگی را به سمت قهرمانی نیم‌فصل آغاز کرده‌اند.

تراکتور- ذوب‌آهن؛ یک مربی خداحافظی می‌کند؟

دو تیم ریشه‌دار فوتبال ایران در حالی روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند که امسال اوضاع و احوال مناسبی ندارند. تیم‌های یازدهم و دوازدهم جدول لیگ برای فرار از بحران تلاش می‌کنند و هر دو تیم سرمربیان جدیدی را به این امید به خدمت گرفتند که ناکامی فصل قبل تکرار نشود، اما تا هفته یازدهم موفق نبوده‌اند.

تراکتور که روی پله یازدهم است هفته گذشته مقابل هوادار، تیم تازه‌وارد لیگ برتری، شکست خورد تا باعث ناراحتی هوادارانش شود. ذوب آهن هم 6 هفته است که در لیگ برتر رنگ برد را ندیده و بعد از پدیده قعرنشین دومین خط دفاع ضعیف لیگ را داراست. اکنون زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر کادر فنی هر دو تیم در محافل ورزشی شنیده می‌شود و هر دو سرمربی یعنی تارتار و سولدو برای رسیدن به آرامش باید در این مسابقه پیروز شوند. مساوی هم خیلی به سود هیچ کدام از دو تیم نیست. این بازی شاید شام آخر یکی از مربیان در لیگ برتر باشد.

مهم‌ترین بازی هفته بدون شک تقابل سپاهان و پرسپولیس است. همچنین استقلال از فولاد پذیرایی می‌کند که بازی حساسی تلقی می‌شود.

5 مسابقه دیگر در سیرجان، اصفهان، تهران، شیراز و آبادان

به غیر از مسابقاتی که به آنها اشاره شد 5 مسابقه دیگر هم عصر چهارشنبه برگزار خواهد شد.

دربی استان کرمان میان گل‌گهر و مس رفسنجان در شرایط عجیبی برگزار می‌شود؛ تا دو هفته پیش گل‌گهر در جمع مدعیان صدرنشینی و قهرمانی بود، اما به دلیل استفاده از بازیکن گابنی و کسر چندین امتیاز به رده نهم سقوط کرد و 13 امتیازی شد. مس رفسنجان هم 18 امتیازی و در رده پنجم جدول است. رفسنجانی‌ها بعد از 4 برد متوالی و یک مساوی مقابل نساجی مازندران باختند.

نساجی که هفته گذشته برد خوبی مقابل مس رفسنجان به دست آورد، این هفته در دیداری خانگی میزبان نفت مسجدسلیمان در شهر اصفهان است. نساجی به خاطر آماده نبودن زمین خانگی‌اش به اصفهان کوچ کرده است. نفتی‌ها نیز هفته گذشته بعد از هفت مسابقه رنگ برد را دیدند و امیدوارند در جدول صعود داشته باشند.

پیکان بعد از دو باخت سنگین مقابل استقلال و پرسپولیس به یکباره متحول شد و توانست سپاهان را در اصفهان شکست بدهد. آنها حالا پدیده قعرنشین را پیش رو دارند و امیدوارند برد دیگری را در کارنامه‌شان ثبت کنند.

فجرسپاسی که 6 هفته است رنگ برد را ندیده در خانه از هواداری پذیرایی می‌کند که طی دو سه هفته گذشته متحول شده و نتایج خوبی گرفته است.

در یکی از بازی‌های جذاب این هفته نفت آبادان و آلومینیوم اراک با هم روبه‌رو می‌شوند. نفت آبادان با 10 امتیاز در رده یکی مانده به آخر جدول قرار گرفته و از نظر مالی هم وضعیت تیم به بحران رسیده است. با این شرایط نفت آبادان کار سختی مقابل یکی از بهترین تیم‌های این فصل دارد. آلومینیوم اراک نه باخت دارد، نه مشکل مالی! این تیم با رسول خطیبی نتایج بسیار خوبی گرفته و با 21 امتیاز در رده چهارم جدول ایستاده است.

برنامه کامل رقابت‌های هفته دوازدهم به شرح زیر است:

چهارشنبه 8 دی

ساعت 15: نساجی مازندران- نفت مسجدسلیمان/پیکان تهران-پدیده مشهد/تراکتور تبریز-ذوب آهن اصفهان/ گل‌گهر سیرجان-مس رفسنجان/ فجر سپاسی شیراز-هوادار تهران

ساعت 16: فولاد مبارکه سپاهان-پرسپولیس

ساعت 17: صنعت نفت آبادان-آلومینیوم اراک

ساعت 18:استقلال-فولاد خوزستان

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.