خسارت یک تریلیون دلاری اوکراین

مشاور ولودیمیر زلنسکی ،رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین، دارایی های این کشور به ارزش تقریبی ۶۵۰ میلیارد دلار را از بین برده و درمجموع، میزان خسارت وارده به اقتصاد اوکراین به حدود یک تریلیون دلار رسیده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه اوکراینی کی‌یف پست، «اوله یوستنکو»، مشاور زلنسکی در امور اقتصادی گفت: در هفته نخست جنگ، ما متحمل خسرانی به ارزش یکصد میلیارد دلار شدیم.

وی افزود: این دارایی هایی است که به دست اشغالگران روسی نابود می شوند، این مجموع هر روز افزایش می یابد و اکنون حدود ۶۵۰ میلیارد دلار است.

براساس اعلام وی، با توجه به زیان های مضاعف مالی ناشی از روند نامطلوب مالی و اقتصادی، میزان خسارت وارده به اقتصاد اوکراین به حدود یک تریلیون دلار رسیده است.

مشاور زلسنکی تاکید کرد: این مبلغی است که پس از پیروزی ما باید از سوی فدراسیون روسیه جبران شود.

چند کارگروه در حال حاضر درصدد ارزیابی دارایی های پنهان روسیه هستند. یوتنسکو گفت که اوکراین حق دارد از چنین دارایی‌هایی برای جبران خسارت ناشی از صدمات ارتش روسیه استفاده کند.

وی افزود: ما می توانیم از این وجوهات رای دستیابی به منابع اعتباری مشروط در کشورهایی که وجود دارند، استفاده کنیم.

دولت اوکراین اکنون در حال بررسی سازوکارهای ممکن برای پرداخت هزینه های تحمیل شده به اوکراینی ها در زمینه مسکن و کسب و کارهای آسیب دیده یا به کلی نابود شده است.

این دارایی ها قابل انتقال به دولت اوکراین است تا برای بازپرداخت به شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

گذشته از این، شرکت های حقوقی ممکن است برای اطمینان از پرداخت های مستقیم از طریق توقیف اموال روسیه دست به کار شوند.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.