اولویت طرح 2020، مشارکت‌پذیری همه مردم است

دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور:

دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور گفت: «طبق مطالعات انجام‌شده 2020 محله کم‌برخوردار در شهرهای مختلف کشور شناسایی و برنامه‌ریزی برای حمایت و توانمندسازی آنان انجام‌شده است.»

پارسا گوهری روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی محلات کم‌برخوردار که به‌صورت برخط با معاونان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان‌ها در سازمان داوطلبان برگزار شد، افزود: «در محلات کم‌برخوردار ۲۱ دستگاه اجرایی و سازمان وظیفه و نقش برعهده‌ دارند که مقررشده جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یکی از دستگاه‌ها در گام نخست با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کار را برعهده گیرد و به‌عنوان هماهنگ‌کننده در سطح محلات اقدامات خود را انجام دهد.»

او افزود: «2020 محله کم‌برخوردار در سطح کشور بر اساس مطالعات گسترده شناسایی و به پهنه‌های جداگانه تقسیم‌بندی شده‌اند که مسئولان پهنه‌ها، بررسی، ارزیابی، برنامه‌ریزی، حمایت و توانمندسازی محرومان و مددجویان را برعهده‌ گرفته‌اند.»

دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور، تغذیه و پوشاک، آموزش و تحصیلات، مسکن، بهداشت و سلامت، ورزش و تفریحات و همچنین امور فرهنگی و مذهبی را به‌عنوان مسائل مهم و از نیازهای اساسی جامعه تلقی کرد و گفت: «این طرح برمبنای فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و به‌عنوان تکلیفی برای همه ارکان نظام است و ازآنجایی‌که هلال‌احمر نزدیک‌ترین دستگاه به مردم بوده و از سویی دیگر مشارکت در تامین این نیازها جزئی از وظیفه ذاتی این سازمان عام‌المنفعه است، بنابراین با ساختار داوطلبانه خود می‌تواند نقش مهمی را در تحقق اهداف طرح مذکور ایفا کند و در حقیقت با توجه به اینکه اعتماد مردم، راه‌حل مشکلات بوده، می‌توان گفت که اولویت طرح 2020، مشارکت‌پذیری همه مردم است.»

گوهری افزود: «با برنامه‌ریزی یک‌سری دستور جلسه در سطح کشور، گام نخست شناسایی و ساماندهی نیازمندان محلات کم‌برخوردار است که سعی شده است با حذف موازی‌کاری بین دستگاه‌ها، خدمات متنوعی در زمینه توانمندسازی آنها در کوتاه‌ترین زمان ارایه شود چراکه تاخیر در تامین این نیازها، آسیب‌های جدی را به‌دنبال خواهد داشت.»

او تاکید کرد: «ایجاد خانه‌های هلال در محلات موردنظر، ارایه آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و نیز کمک‌هزینه دارو و درمان با راه‌اندازی میزخدمت خانه‌های هلال‌احمر، برنامه‌هایی است که از طریق هلال‌احمر بر اساس ضوابط اعلامی اجرا می‌شود که مدت‌زمان راه‌اندازی میزخدمت ۲۰ روز درنظر گرفته‌ شده است.«

همچنین در این جلسه، هریک از مدیران و معاونان داوطلبان با ارایه گزارشی از عملکرد خود در این طرح، به بررسی آسیب‌ها و نقاط‌قوت و ضعف و تسهیل فرآیندهای موجود پرداختند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.