تداوم امدادرسانی به متاثرین از سیل در 162 شهرستان

مهدی ولی پور با اشاره به این که اقلام زیستی در میان سیل زدگان توزیع شده است از تداوم امدادرسانی به متاثرین از سیل در 162 شهرستان خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به این که عملیات امدادرسانی در زمینه های مختلف در سطح کشور ادامه دارد، گفت: عملیات امدادرسانی هلال احمر در حوزه های مختلف ادامه دارد و در همین راستا  1155 چادر امدادی، بالغ بر 20 هزار تخته پتو، بیش از 6 هزار و 200 تخته موکت، 132 بسته ظروف، 31 هزار و 773 کیلوگرم نایلون پوششی و 11 هزار و 222 بسته غذایی میان سیلزدگان توزیع شده است.

او افزود: از تاریخ یک مرداد تا به امروز هلال احمر با بکارگیری نیرو و تجهیزات در سیلاب های ناشی از پدیده مانسون در سطح کشور فعال بوده و در 24 استان متاثر از سیلاب مشغول خدمت رسانی به شهروندان بوده است. در همین زمینه مجموع مناطق عملیاتی متاثر از سیل ١٦٢٧ ناحیه در 162 شهرستان بوده و 1344 روستا نیز درگیر سیلاب و آبگرفتگی شده اند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: 153 محور مواصلاتی درگیر پدیده جوی و سیل شدند که در این مسیرها نیز جمعیت هلال احمر فعال بوده و خودروهای گرفتار را نجات داده است.

ولی پور خاطرنشان کرد: از ابتدای سیلاب مرداد 1401 تا به امروز 6 هزار و 200 نیرو در قالب 1393 تیم عملیاتی با بکارگیری 1024 خودروی عملیاتی و 427 دستگاه پمپ و لجن کش در حال خدمت رسانی به شهروندان بودند که این عملیات تا زمانی که به کلیه شهروندان خدمت رسانی شود، تداوم خواهد داشت.

در مجموع تا به امروز نیروهای جمعیت هلال احمر به بیش از 50 هزار نفر امدادرسانی کرده اند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.