رسیدگی به 75 درصد پرونده‌های خسارت مشترکان برق

سخنگوی صنعت برق گفت: از ۹۵ هزار پرونده ثبت شده در سامانه بیمه توانیر، حدود ۷۰ هزار پرونده بیمه مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از توانیر،مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به این که به دو گروه از پرونده‌ها یا پرداختی به آنها انجام نشده یا خسارتی تعلق نمی‌گیرد، افزود: گروه نخست مواردی با نقص در پرونده است، اما گروه دوم مواردی است که در تعهد شرکت بیمه گر نیست و به این گروه خسارتی تعلق نمی‌گیرد. به مشترکان گروه نخست برای تکمیل مدارک اطلاع رسانی شده است.

او با بیان این که تاکنون بیش از ۶۷ میلیارد تومان خسارت بابت پرونده‌های رسیدگی و برآورد شده که بدون کسر فرانشیز است؛ گفت: اگر فرانشیز را از این مبلغ کم کنیم، قریب به ۵۰ میلیارد تومان خسارت تعیین شده که از این میزان تاکنون، ۳۰ میلیارد تومان در وجه مشترکین خسارت دیده پرداخت شده و مابقی آن نیز، در انتظار ارسال شماره شبا توسط مشترکان به سامانه بیمه است.

سخنگوی صنت برق یادآوری کرد: با توجه به این که برخی از مشترکان همچنان شماره شبا را ارسال نکرده اند، اما با هماهنگی صورت گرفته با شرکت بیمه گر، مقرر شد پیامکی به این گروه از مشترکان ارسال شود تا روند دریافت شماره شبا و پرداخت خسارت‌ها تسریع شود.

رجبی مشهدی رقم پرداختی مشترکان بابت بیمه را ۱۰۰ تومان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: به طور معمول این میزان حق بیمه نمی‌تواند به طور کامل خسارت‌های وارده را جبران کند و به همین دلیل ما امیدواریم با همکاری مجلس بتوان ضمن تغییر در این میزان، روند پرداخت به خسارت دیدگان را بهبود بخشید.

او همچنین گفت: در خصوص بیمه برق، شرکت توانیر به نمایندگی از شرکت‌های توزیع سراسر کشور و با طی مراحل قانونی مناقصه، اقدام به انتخاب شرکت بیمه گر می‌کند و هیچ منفعتی از این بابت نصیب صنعت برق نمی‌شود.

سخنگوی صنعت برق اظهار افزود: شرکت بیمه با همکاری مشترکان خسارت دیده حداکثر تا مهرماه به باقی مانده پرونده‌های بیمه رسیدگی و تعیین تکلیف کنند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.