اعلام وضعیت اضطراری در واشینگتن

موریل بوزر، شهردار دمکرات واشنگتن دی سی پایتخت آمریکا در پی ورود صدها اتوبوس حامل مهاجران از ایالت‌های هم مرز با مکزیک، وضع اضطراری در این شهر اعلام کرد.

به گزارش شهروند آنلاین از خبرگزاری رویترز، شهردار واشنگتن دستور تاسیس دفتر خدمات مهاجران را با بودجه ۱۰ میلیون دلاری برای کمک و حمایت از پناهجویان صادر کرده و از دولت فدرال ایالات متحده درخواست تامین هزینه‌های این افراد را کرده است.

گرت ابوت، فرماندار جمهوری خواه تگزاس، از آوریل به منظور انتقال فشار بر گذرگاه های مرزی به دمکرات‌ها شامل جو بایدن رئیس جمهوری، نزدیک به هشت هزار مهاجر به واشنگتن دی سی و همچنین بیش از ۲۲۰۰ مهاجر به نیویورک و ۳۰۰ تن را به شیکاگو  فرستاده است.

ایالت آریزونا نیز نزدیک به ۱۷۰۰ مهاجر به واشینگتن دی سی فرستاده، هر چند برخی از آنان پیش از رسیدن به مقصد، در دیگر ایالت‌ها از اتوبوس پیاده شده‌اند.

دفتر بوزر و همچنین شهرداران دمکرات نیویورک و شیکاگو، این اقدام را ایجاد مانع سیاسی برای دولت خوانده‌اند.

به گفته داوطلبان امدادگر به مهاجران، نزدیک به ۸۵ تا ۹۰ درصد مهاجران ورودی به واشنگتن با اتوبوس، در چند ساعت یا روز به مقاصد دیگری در آمریکا می‌روند.

بوزر گفته که شهرش آماده افزایش شمار مهاجران گذرکرده از مرز در پاییز و اعزام صدها اتوبوس دیگر حامل پناهجویان از تگزاس و آریزونا به نیویورک است.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از یک سال از روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، واقعیتی که شاهد آن هستیم، تداوم تهاجمی‌ترین طرح‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در قبال مهاجران و «خیانت به وعده‌های ساکن اتاق بیضی» در کاخ سفید است.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا، دوم فوریه ۲۰۲۱میلادی (۱۳ بهمن ۱۳۹۸)، هدف خود در قبال بحران مهاجرت به این کشور را «رفع شرم اخلاقی و ملی دولت قبل» اعلام کرد. این چهل‌وششمین رئیس‌جمهوری آمریکا در طول مبارزات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۹ وعده داد که برای تغییر قوانین مهاجرت مبارزه خواهد کرد و مسیر دریافت شهروندی ایالات متحده برای میلیون‌ها مهاجری که به طور غیر قانونی در ایالات متحده زندگی می‌کنند را فراهم خواهد کرد.

خبرگزاری پرنسا لاتینا نوشت: دولت آمریکا نه تنها قادر به تحقق بخشیدن به وعده‌های خود نیست بلکه بر دیدگاه‌ نژادپرستانه، بیگانه‌هراسی و سرکوبگرانه مهاجرت پافشاری می‌کند و در حالی که شمار مهاجران ورودی به مرزهای جنوبی به رقم‌های رکورد می‌رسند، رفتار با مهاجران غیر قانونی در بسیاری از موارد حقوق بشر را نقض می‌کند؛ کم نیست شمار کسانی که از طریق مرز مکزیک وارد خاک ایالات متحده شده و قربانی آزار جسمی و روحی می‌شوند.

تارنمای اینترسپت بر اساس گزارش ۶۶ صفحه‌ای «سازمان حقوق بشر اول» (Human Rights First) از شرایط غیر انسانی بازداشتگاه‌ها در مرزهای جنوبی آمریکا خبر داد.

بر اساس این مطالعه مستند، سیاست مهاجرتی دولت فعلی منجر به بازداشت طولانی‌مدت ده‌ها هزار پناهجو در سال گذشته، نگهداری کودکان در مراکز بزرگسالان و همچنین رفتار نژادپرستانه و توهین‌آمیز با سیاه‌پوستان شده است.

نهاد غیرانتفاعی «مرکز حقوقی فقر جنوبی» (Southern Poverty Law Center) متخصص در حقوق مدنی و دعاوی حقوقی منافع عمومی تایید می‌کند که چنین اقداماتی نشان‌دهنده «خیانت به وعده‌های ساکن اتاق بیضی» است که از رفتار انسانی‌تر با مهاجران حمایت می‌کند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.