محیط زیست به دنبال حذف مازوت‌سوزی در شازند

رئیس سازمان محیط زیست کشورگفت: مازوت سوزی در نیروگاه حرارتی شازند را به مانند نیروگاه اصفهان متوقف می‌کنیم.

به گزارش شهروند آنلاین؛رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت : از آنجا که همه ساله وارونگی هوا در ۶ ماهه دوم سال کلانشهرها را آلوده می کند ، موضوع حذف مازوت سوزی در دستور کار محیط زیست قرار گرفت و با اصرار و پافشاری زیاد در حال حاضر با تهاتری که بین پالایشگاه و نیروگاه اصفهان صورت گرفت ، امسال مازوت سوزی در نیروگاه این کلانشهر نداریم .

سلاجقه افزود: به دنبال حذف مازوت سوزی در نیروگاه حرارتی شازند نیز هستیم و اگر بتوانیم با همکاری وزارت نفت تهاتر لازم بین پالایشگاه و نیروگاه حرارتی شازند را ایجاد کنیم با استفاده از تجربه نیروگاه اصفهان ،مازوت سوزی در شازند نیز حذف خواهد شد .

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: همه تلاش ما این است که مازوت سوزی را به حداقل برسانیم و راهکار لازم در این خصوص وجود دارد، مگر در شهرهایی که پالایشگاه‌ها با نیروگاه فاصله زیادی داشته باشند .

در سال گذشته مردم اراک در ۱۶۵ روز ناسالم نفس کشیدند و تنها ۸ روز از روزهای سال ۱۴۰۰ هوای این کلانشهر پاک بود و البته این شهر در ۶ ماهه نخست سال جاری نیز با ثبت ۷۷ روز ناسالم وضعیت بی سابقه ای را در ۹ سال اخیر داشته است که بطور حتم، با مازوت سوزی دوباره در ۶ ماهه دوم امسال شمار روزهای ناسالم شرایط سخت تری را در مقایسه با سال قبل برای شهروندان رقم خواهد زد.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.