تحلیل عربستان از معجزه 2022 «اوپک پلاس»

وزیر انرژی عربستان سعودی گفت:‌ ائتلاف «اوپک پلاس» در درجه اول و قبل از همه چیز بر ثبات بازار در سال آینده میلادی تمرکز خواهد کرد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از شبکه «العین» امارات، شاهزاده «عبدالعزیز بن سلمان» امروز در جریان نشست بودجه سال ۲۰۲۳ در ریاض اظهار داشت: تلاش جمعی «اوپک پلاس» دستاوردی است که ما آن را معجزه سال ۲۰۲۰ می‌دانیم.

او با بیان اینکه “در «اوپک پلاس» به دنبال آن هستیم که مانند بانک‌های مرکزی، تنظیم کننده بازار باشیم”، افزود: ما از اقدام بر اساس برنامه‌های توسعه خود دریغ نخواهیم کرد.

وزیر انرژی اتمی عربستان ادامه داد: به همه یادآوری می‌کنم که در آوریل ۲۰۲۰ چگونه بودیم و پس از نوسانات شدید بازارها اکنون به چه چیزی رسیده‌ایم.

به گفته او، تحولات اخیر صحت تصمیم «اوپک پلاس» را ثابت کرد، «اوپک پلاس» توانست با همه چالش‌ها از جمله چالش‌های ژئوپلیتیکی کنار آید.

عبدالعزیز بن سلمان با اشاره به اینکه اقدام جمعی در وهله اول نیاز به اجماع دارد، اضافه کرد: همچنان اصرار دارم که هر کشور عضو اوپک پلاس حق تصمیم‌گیری داشته باشد، این موضوع به ما کمک می‌کند تا اعتماد را افزایش دهیم.

او با تاکید بر افزایش اعتماد بین کشورها و شرکت‌کنندگان در «اوپک پلاس» ادامه داد: اکنون در سال ۲۰۲۲ به مرحله دیگری رفته‌ایم که بیشتر سیاسی است. این ائتلاف از منظر اقتصادی کار می‌کند و وارد جنبه‌های سیاسی نمی‌شود.

«اوپک پلاس» شامل کشورهای عضو اوپک به اضافه روسیه است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.