امیرعبداللهیان از «پلن بی» ایران خبر داد

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه پنجره رسیدن به توافق از سوی ایران همیشه باز نخواهد بود، گفت: از هر ابتکاری از سوی سلطان عمان برای رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار استقبال می‌کنیم.

به گزارش شهروند آنلاین؛ حسین امیرعبداللهیان در پاسخ به اینکه آیا سفر به عمان تاثیری در مذاکرات برای رفع تحریم‌ها دارد گفت: سفر با هدف پیگیری موضوعات مربوط به مناسبات دوجانبه به عنوان اصلی‌ترین هدف انجام شد.

وزیر امور خارجه افزود: در پی سفر رسمی آیت‌الله رئیسی به مسقط، مقامات عالی دو کشور توافقات مهمی را انجام دادند و سفارتخانه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط در این مدت با تلاش فراوان توانستند گام‌های مهمی را در توسعه روابط بردارند.

امیرعبداللهیان بیان کرد: برای من مایه خرسندی بود که سلطان عمان امروز تاکید کرد به عنوان فردی که سال‌ها در عرصه دیپلماسی فعالیت کرده، در این مقطع شاهد اجرایی شدن توافقات و حرکت رو به جلو در این ارتباط است.

او درباره مذاکره برای لغو تحریم‌ها اظهار کرد: علی باقری مذاکره کننده ارشد کشورمان هفته گذشته با انریکه مورا هماهنگ‌ کننده مذاکرات در اردن گفت‌وگو کرد و من هم با جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست عراق ۲ گفت‌وگو کردم و در آنجا توافقاتی را داشتیم و دیدگاه‌هایی رد و بدل شد. طبعا اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد.

امیرعبداللهیان یادآور شد: پنجره رسیدن به توافق از سوی جمهوری اسلامی ایران همیشه باز نخواهد بود. این پنجره امروز باز است اما اگر طرف‌های مقابل به‌ویژه آمریکایی‌ها بخواهند دست از ریاکاری برندارند و غربی‌ها واقع‌بینانه برخورد نکنند معلوم نیست پنجره‌ای که امروز باز است فردا باز بماند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: دست بسته نیستیم در صورتی که غربی‌ها بخواهند رفتارهای ریاکارانه و مداخله‌جویانه‌شان را ادامه دهند ما در مسیر (پلن) دیگری حرکت خواهیم کرد.

او افزود: از تلاش‌های سلطان عمان قدردانی کردیم. ابتکارات و اقدامات سلطان عمان برای این است که گفت‌وگوها به نتیجه مطلوب برسد. طبعاً ما از ابتدا برای نتیجه مذاکره کرده‌ایم و از هر ابتکاری از سوی جناب سلطان برای رسیدن توافق خوب، قوی و پایدار استقبال می‌کنیم./ایرنا

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.