تدابیر شدید امنیتی اطراف مواضع آمریکا در عراق

منابع رسانه‌ای امروز دوشنبه و کمتر از یک روز مانده به سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس فرماندهان عملیات پیروزی؛ از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی توسط نیروهای امنیتی عراق در اطراف مواضع آمریکا در این کشور از بیم انجام حملات احتمالی به این مواضع خبر دادند.

به گزارش شهروند آنلاین،روزنامه العربی الجدید امروز اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق تدابیر شدید امنیتی را در اطراف مواضع حساس آمریکا در این کشور اتخاذ کرده‌اند.

برپایه این گزارش،این تدابیر به دلیل نگرانی از انجام حملات احتمالی به مواضع آمریکا همزمان با سالروز ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس اتخاذ شده است.

یک منبع رسمی در فرماندهی عملیات مشترک عراق در این باره به العربی الجدید گفت: نیروهای امنیتی عراق حملات احتمالی را پیش‌بینی می‌کنند و تدابیر امنیتی خود را در اطراف محل استقرار نیروهای آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» در غرب الانبار و پایگاه «ویکتوریا» در مجاورت فرودگاه بغداد تشدید کرده‌اند.

این منبع که حاضر به افشای نامش نشده است همچنین از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در بغداد و به ویژه در اطراف سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر داده است.

او گفت: دستوراتی نیز به نیروهای امنیتی در مناطق شمالی هم مرز با اقلیم کردستان داده شده است تا از استفاده از این مناطق به عنوان نقطه شروع هرگونه حمله موشکی به پایگاه «الحریر» در اربیل جلوگیری شود.

عراق از بیش از یک هفته پیش با برگزاری مراسم و آیین‌های بزرگداشت به استقبال سالروز شهادت سرداران شهید مقاومت رفته است.

سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حاج «ابومهدی المهندس» معاون پیشین سازمان الحشد‌الشعبی عراق و همرزمان آنها در ۳ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه ۱۳۹۸) به دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا با حمله موشکی پهپاد آمریکایی در فرودگاه بغداد ترور شدند و چند روز پس از آن ترامپ به اجرای این جنایت تروریستی اعتراف کرد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.