رئیسی:رکورددار زندانی زنان مدعی زندگی بانوان است

رئیس‌جمهوری گفت: کشور‌های رکورددار زندانی و کشتار زنان، مدعی زندگی برای بانوان ایرانی هستند.

به گزارش شهروند آنلاین،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) که در سالن وحدت یزد برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد بانوی دو عالم گفت: به همه دستگاه‌ها در کشور عرض می‌کنم که در حوزه شهرستان و استان و سراسر کشور باید از ظرفیت بانوان استفاده شود.

او افزود: رهبر معظم انقلاب هم فرمودند که ظرفیت بانوان در حوزه‌های مختلف بسیار بالاست و شاهد افتخارآفرینی بانوان هستیم و باید از این ظرفیت که همراه با فرهیختگی و علم و دانش است، بهره گیریم.

رئیس‌جمهوری بر لزوم نقش دادن به دختران در مراکز علمی و آموزشی تأکید کرد و اظهار داشت: مدیران علمی و آموزشی کشور باید از دیدگاه‌های دانش‌آموزان و دانشجویان و استادان در راستای ارتقای علم و دانش در کشور بهره ببرند.

او افزایش سرانه امکانات ورزشی بانوان در استان یزد را خواستار شد و تصریح کرد: حمایت از کارآفرینان و فعالان اقتصادی به ویژه بانوانی که در حوزه صنایع دستی کار می‌کنند، در دستور کار قرار داد و بر این اساس در مرحله اول، ۱۰ هزار فعال در این حوزه بیمه می‌شوند.

رئیس قوه مجریه با قدردانی از بانوان کارمند در سراسر کشور ادامه داد: بانوان سرپرست خانوار به صورت ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرند و در حوزه معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری به صورت خاص مورد پیگیری قرار گرفته است.

او توجه به خانواده را مساله محوری توصیف کرد و گفت: نهاد خانواده از دو رکن زن و مرد تشکیل شده و باید به این نهاد به خوبی توجه کرد که استان یزد در این زمینه الگویی برای کشور به شمار می‌آید.

رئیسی با اشاره به جایگاه والای حضرت زهرا (س) افزود: زندگی، اخلاق، اندیشه و عمل صالح ایشان قابل دسترسی و الگویی برای همگان به شمار می‌آید. ایشان دوای درد‌ها و گمشده جامعه بشری است و جامعه برای نجات از تهدید‌ها و آسیب‌ها باید با حضرت زهرا (س) آشنا شده و به ایشان اقتدا کنند.

او خاطرنشان ساخت: نگاه جمهوری اسلامی به تبعیت از فاطمه اطهر (س) و آموخته‌های اسلام با نگاه مغرب زمین که نگاه کالایی به زن دارد و نگاه جاهلیت که به حاشیه رفتن بانوان است، کاملا تفاوت دارد.

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: نگاه جمهوری اسلامی این است که زن یک انسان تمام عیار به شمار آمده که می‌تواند در همه عرصه‌های فکری و اخلاقی و عملی نقش آفرینی کند و یک فرد موثر در خانواده و تربیت فرزندان باشد.

او تأکید کرد که جمهوری اسلامی، نگاه مغرب زمین و نگاه متحجرانه در قبال زن را قبول ندارد و معتقد به باطل بودن نگاه کالای مصرفی و عار دانستن بانوان است.

رئیسی با اشاره به عصبانیت غربی‌ها از بانوان ایرانی گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون تبیین‌های زیبایی توسط امام و رهبری درباره بانوان ارئه شده و هم‌اکنون شاهد آمار بالای بانوان تحصیلکرده و فعال در حوزه‌های مختلف هستیم که با حجاب اسلامی به افتخارآفرینی می‌پردازند.

او افزود: غربی‌ها از اینکه الگوی مورد نظر جمهوری اسلامی درباره زن با الگوی آنان مغایرت دارد و بانوان با حفظ عفاف و حجاب به نقش‌آفرینی به ویژه در زمینه سیاسی می‌پردازند، هراسان هستند.

رئیس‌جمهوری با اشاره به تقابل سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی استکباری خاطرنشان ساخت: بسیاری از بانوانی که حجاب ضعیف دارند، انسان‌های متدین و دلداده به انقلاب و ارزش‌ها و شهدا هستند و با همه وجود به نظام و انقلاب عشق ورزیده و حتی با شنیدن اسم رهبری اشک می‌ریزند.

او تأکید کرد که این بانوان هم دختران جامعه به شمار آمده و نباید با هیچ نگاه شخصی و سلیقه‌ای طرد شوند، بلکه باید در راستای تبیین مساله حجاب به عنوان اصلی اسلامی تلاش کرد.

رئیسی افزود: امروزه کسانی مدعی زندگی برای زنان هستند که بر اساس آمار‌های رسمی، به صورت متوسط هر ۱۰ روز یک زن توسط پلیس آنان کشته می‌شود. کشوری که رکورددار زندانی زنان است چگونه می‌تواند زندگی را به زنان بدهد؟

او با تأکید بر اینکه آنان درصدد گرفتن زندگی از زنان هستند، گفت: ۸۱ زن در مدت ۲۸ هفته توسط پلیس بریتانیا کشته شده‌اند و چنین کشوری می‌خواهد زندگی را به زنان بدهد.

رئیس قوه مجریه، زنان ایرانی را الگویی برای زنان جهان توصیف کرد و گفت: ما راضی نمی‌شویم که خاری به دست یک زن و دختر ما برود و اجازه تعدی به حقوق آنان را نمی‌دهیم. این حق را خداوند به بانوان داده و ما فقط از این حق محافظت می‌کنیم.

او بر لزوم حفظ جایگاه زنان در خانه و جامعه تأکید کرد و افزود: بانوان ایرانی در حوادث اخیر مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان کوبیده و دشمن را ناکام گذاشتند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.