نمایش بزرگ‌ترین نسخه قرآن در مالزی

مراسم رونمایی از بزرگ‌ترین نسخه قرآن کریم صبح امروز با حضور سفیر و رایزن جمهوری اسلامی ایران در مالزی، در جشنواره جهانی هنرهای قرآنی رستو در شهر پوتراجایا برگزار شد.

به گزارش شهروند آنلاین،این جشنواره ده روزه که از صبح امروز ۳۰ دی‌ در مرکز چاپ و نشر قرآن بنیاد رستو مالزی واقع در پوتراجایا آغاز به کار کرده است بخش‌های مختلف نمایشگاهی دارد که از جمله آن نمایشگاه آثار باستانی مربوط به پیامبر اعظم (ص) و صحابه ، نمایشگاه پرده کعبه، نمایشگاه محصولات بنیاد رستو و نمایشگاه بزرگ‌ترین کتاب سیره در جهان است.

به گفته رایزن کشورمان، این مصحف هشت متر و شصت سانتی‌متر طول، پنج متر عرض، ۱۵۰۰ کیلوگرم وزن و ۴۲۹ صفحه دارد.

در این مراسم همچنین از موسوعه‌ای در شرح حال پیامبر (ص) با نام موسوعه المیسره لتعریف نبی الرحمه رونمایی شده که متعلق به هیات جهانی شناسایی حضرت رسول و یاری او (الهیئه العالمیه لتعریف الرسول و نصرته) در عربستان سعودی است.

همچنین در این مراسم تابلویی از سوره واقعه توسط هنرمندان بنیاد رستو رونمایی شد که کتابت آیات و تهذیب آن با دست هنرمندان انجام شده است.

مراسم رسمی رونمایی از بزرگ‌ترین نسخه‌های قرآن کریم و… در روز بازدید نخست‌وزیر مالزی از نمایشگاه نیز انجام خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی قرآن مالزی که به همت تعدادی از نهاد‌های مالزیایی از جمله بنیاد رستو و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در این کشور و مساعدت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازماندهی شده است  تا ۹ بهمن آماده استقبال از عموم بازدیدکنندگان به‌ویژه کودکان و خانواده‌هاست.

در این مراسم،رایزنان ترکیه و عراق نیز حضور داشتند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.