قلب رقه به یاد شهید سید رضی

حواشی روز سوم فیلم فجر

پنالتی علیرضا جهانبخش ایرانی‌ها را در آغوش هم فرستاد؛ گاهی اوقات تب فوتبال از سینما داغ‌تر است، حتی در مهم‌ترین فستیوال سینمای ایران!

به گزارش شهروند آنلاین،از همان روز قرعه‌کشی جشنواره فجر می‌شد حدس زد که به‌دلیل همزمانی برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا و حساسیت‌های آن با حضور تیم ملی کشورمان، در برخی ساعات تماشای فوتبال به سینما ترجیح داده شود، حتی اگر در مهم‌ترین فستیوال سینمایی و در جمع کسانی باشیم که «دکوپاژ» و «میزانسن» را بهتر از «پاس تو در» و «وینگر» بلدند، البته کلیدواژه اصلی روز سوم جشنواره «کام‌بک» بود.

فیلم سینمایی «شه‌سوار» یک ساعت دیر پخش شد تا مسابقه حساس ایران و ژاپن در سالن سینمای برج میلاد پخش شود، دو ساعتی فارغ از دنیای سینما شدیم و با اشک شوق که از پنالتی دیدنی «علی جهان» (علیرضا جهانبخش!) بر گونه‌هایمان سرازیر شد، «کام‌بک» بزنیم، کام‌بکی از «برج دوحه» تا «برج میلاد» با صدای فریادهای سوباسا و ایشی زاکی!

به‌قول یکی از خبرنگاران که می‌گفت: «کارتون فوتبالیست‌ها را ژاپنی‌ها ساختند اما چون ما بیشتر از آنها این کارتون را پخش کردیم، در جدال با ژاپنی‌ها در مستطیل سبز پیروز شدیم.» پس تا حداقل 10 سال دیگر پخش سریال‌ها و کارتون‌های قدیمی از تلویزیون تضمین شد؛ پیش به‌سوی گوگوریو!

بهروز افخمی فوتبال دوست ندارد!

البته بهروز افخمی خیلی فوتبالی نیست و دوست دارد همان دکوپاژ و میزانسن را در فیلم‌هایش درس بدهد؛ خبرنگاران این موضوع را به‌خوبی فهمیدند چرا که وقتی برای نشست خبری فیلمش، «صبح اعدام» مقابل آنها قرار گرفت، با خنده‌های هیستریک و پاسخ‌های کوتاه و سربالا تلاش کرد به مسئولان جشنواره بفهماند که برگزاری منظم نشست خبری فیلمش مهم‌تر از پخش بازی ایران و ژاپن است.

او حتی در مواردی به نقدهای خبرنگاران نسبت به فیلمش خنده‌های معناداری تحویل داد؛ خنده‌هایی که بی‌شباهت به مسخره کردن نبود.

«شه‌سوار»، کوچه پایینی شادروان

دومین فیلم روز سوم جشنواره «شه‌سوار» بود، با جابه‌جایی یک‌ساعته همین فیلم، امکان دیدن فوتبال فراهم شد و سعید عطاییان تهیه‌کننده آن در نشست خبری اشاره کرد که از برد ایران بسیار خوشحال شده است.

شباهت زیاد فیلم سینمایی «شه‌سوار» با شادروان، فیلم قبلی حسین نمازی، یکی از اصلی‌ترین سؤالات نشست خبری فیلم بود. عطاییان در پاسخ به این سؤال، تعبیر جالبی را بر زبان آورد و گفت: شه‌سوار در کوچه پایینی شادروان ساخته شد و این سبک فیلم‌سازی حسین نمازی است و حتی می‌تواند سه‌گانه‌ آن را بسازد.

هادی کاظمی بازیگر فیلم سینمایی «شه‌سوار» که نقش یک پیرمرد را با هنرمندی ایفا کرده است، اشاره کرد که شه‌سوار کمدی نیست و یک زندگی است؛ زندگی که هم خنده دارد، هم گریه و هم چالش‌های متنوع.

عباس جمشیدی‌فر هم حرف‌های قابل‌تأملی زد؛ او اشاره کرد که همواره دغدغه بازی در فیلمی با قصه‌ای درباره فقر را داشته است چرا که فقر می‌تواند بلایی را سر یک خانواده یا جامعه بیاورد که هیچ‌گونه نتوان آن را جمع کرد.

فیلمی تقدیم به شهید سیدرضی موسوی

«قلب رقه» دوباره حال وهوای فیلم‌های جاسوسی امنیتی را در جشنواره فیلم فجر زنده کرد، اثری با موضوع داعش که خیرالله تقیانی‌پور آن را کارگردانی کرده است.

گریم فرهاد قائمیان به‌گونه‌ای بود که خیلی‌ها با دیدنش به یاد شهید سلیمانی افتادند؛ این موضوع سوژه سؤال یکی از اهالی رسانه قرار گرفت و پروینی تهیه‌کننده این اثر تأکید کرد: این گریم شباهت زیادی به کسی دارد که از بردن نامش معذورم اما آن فرد شهید سلیمانی نیست.

در جریان نشست خبری قلب رقه چند باری از شهید سید رضی موسوی نام برده شد، فرمانده‌ای که به‌تازگی چهلمین روز شهادتش را پشت‌سر گذاشتیم. پروینی توضیح داد که این فیلم با حمایت شهید موسوی ساخته شده است و به همین دلیل همراه با همه عوامل تولید فیلم، آن را به این شهید تقدیم می‌کنند.

جای خالی شهرام حقیقت‌دوست که بازی بسیار خوبی را در این فیلم انجام داده است، به‌شدت احساس شد./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.