سامانه «کالا به فی» سامانهای برای نظارت بر بازار، حمایت از مصرفکنندگان و دریافت نظرات و شکایات در خصوص نمایشگاههای بهاری و فروشگاههای منتخب طرح عید تا عید راهاندازی شد.
به گزارش شهروند آنلاین، سامانه «کالا به فی» به منظور نظارت بر بازار، حمایت از مصرفکنندگان و دریافت نظرات و شکایات مردمی در خصوص تمامی اصناف کشور، نمایشگاههای بهاری و فروشگاههای منتخب طرح عید تا عید توسط مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف ایران و سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان راهاندازی شده است.
مردم، با استفاده از این سامانه میتوانند:
* اصالت کالاها را با اسکن بارکد روی آنها تأیید کنند.
* در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانند گرانفروشی، کمفروشی، تقلب و جعلیات، شکایت خود را ثبت کنند.
* نظرات و پیشنهادات خود را در مورد قیمت و کیفیت کالاها و خدمات ارائه دهند.
* از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به بازار و قیمت کالاها مطلع شوند.
* نظرات و شکایات خود در خصوص اصناف نمایشگاههای بهاری و فروشگاههای منتخب طرح عید تا عید را ثبت کنند.
اپلیکیشن «کالا به فی» برای سیستم عاملهای اندروید و iOS در دسترس است و شما میتوانید آن را از کافهبازار، سیباپ و یا وبسایت مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران دانلود کنید.
برای استفاده از سامانه «کالا به فی» مراحل زیر را انجام دهید:
1 ـ اپلیکیشن «کالا به فی»را نصب کنید.
2 ـ در اپلیکیشن ثبتنام کنید.
3 ـ بارکد روی کالای موردنظر را اسکن کنید.
4 ـ اطلاعات مربوط به کالا را مشاهده کنید.
5 ـ در صورت مشاهده هرگونه تخلف، شکایت خود را ثبت کنید.
6 ـ نظرات و پیشنهادات خود را در مورد قیمت و کیفیت کالاها و خدمات ارائه دهید.
7 ـ برای ثبت نظرات و شکایات خود در خصوص اصناف نمایشگاههای بهاری و فروشگاههای منتخب طرح عید تا عید، بخش مربوطه (نقشه) را در اپلیکیشن انتخاب کنید.
با استفاده از سامانه «کالا به فی»، شما میتوانید در نظارت بر بازار، حمایت از حقوق خود بهعنوان یک مصرفکننده و ارتقای کیفیت خدمات ارائهشده در نمایشگاههای بهاری و فروشگاههای منتخب طرح عید تا عید، مشارکت فعال داشته باشید.
علاقهمندان برای اطلاعات بیشتر، به وبسایت مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران بهآدرس NNCGS1.com مراجعه کنند./تسنیم
انتهای پیام