مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از راهاندازی مسیرهای جدید هوایی و افزایش پروازها در دو ماه گذشته خبر داد. شمسالدین فرزادیپور اعلام کرد که این شرکت تا پایان سال حداقل چهار تا پنج مسیر جدید هوایی راهاندازی خواهد کرد و برنامههایی برای گسترش پروازها به مناطق استراتژیک و آسیای شرقی در دست اجرا دارد.
به گزارش شهروندآنلاین، شمسالدین فرزادیپور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در دو ماه گذشته این شرکت مسیرهای جدید هوایی را راهاندازی کرده و تا پایان سال هم چند مسیر هوایی دیگر اضافه میشود.
فرزادیپور با بیان اینکه به دلیل افزایش تعاملات اقتصادی، افزایش تقاضا و به تبع آن تأمین تقاضا، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برنامهریزیهایی در خصوص افزایش پروازها و ایجاد مسیرهای جدید انجام داده است، گفت: به همین دلیل پرواز مشهد-دمام-مشهد را از دو پرواز به چهار پرواز در هفته افزایش دادیم.
افزایش پروازها برای تقویت تعاملات اقتصادی
وی در پاسخ به اینکه ایرانایر چه برنامههایی برای افزایش مسیرهای هوایی خود دارد؟ افزود: ایران از لحاظ استراتژیک در منطقهای قرار دارد که ۱۳ همسایه آبی و خاکی داشته و تعاملات گستردهای با همسایگان خود دارد. بنابراین لازم است برای توسعه اقتصادی میان کشورها پروازها به منطقه افزایش یابد.
احیای پروازهای متوقفشده و توسعه مسیرهای بینالمللی
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی تصریح کرد: قبلاً پرواز تهران-دبی نداشتیم که این پرواز برقرار شد. پرواز اهواز-دبی از دو پرواز به سه پرواز افزایش یافت. پرواز به کراچی قطع بود. در حال برنامهریزی برای برقراری آن هستیم. پرواز به کابل نداشتیم که آن هم برقرار شد. پرواز به استانبول روزانه شد. همچنین در حال حاضر پرواز به باکو داریم. همه این موارد در این دوماهه اتفاق افتاد.
وی با اشاره اضافه کرد: پرواز تهران-بمبئی قبلاً انجام میشد اما مدتی متوقف شد که مجدداً آن را برقرار کردیم. این اتفاق مهمی است زیرا انتقال بار هم انجام میشود. از مهرماه این پروازها از سر گرفته شد.
به گفته وی، راهاندازی مسیرهای جدید نقش مهمی در صادرات و واردات کالاهای مختلف دارد و آن را تسهیل میکند.
برنامهریزی برای مسیرهای آسیای شرقی و کریدور جنوبی
فرزادیپور با بیان اینکه تا پایان سال حداقل چهار الی پنج مسیر هوایی جدید نیز خواهیم داشت، گفت: به دنبال مسیرهای آسیای شرقی و برنامهریزی برای راهاندازی آنها هستیم.
وی همچنین به افزایش پروازهای این شرکت هواپیمایی در مناطق جنوبی کشور و احیای کریدور جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: پروازهایی برای مناطق نفتی قرار دادیم. پرواز ابوموسی را به چهار روز در هفته رساندیم. پرواز عسلویه به کیش و بندر به اهواز نیز برقرار شده است.
بازگشت ایرباس ۳۲۰ به شبکه پروازی ایرانایر
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه یک هواپیمای ایرباس ۳۲۰ را بعد از چهار سال زمینگیری به شبکه پروازی بازگرداندیم، گفت: یک فروند هواپیمای میانبرد روزی ۱۲۰۰ صندلی و هشت سکتور پرواز دارد. یعنی در هفته ۵۶ پرواز اضافه میکند. در ماه نیز این هواپیما ۳۶ هزار صندلی اضافه خواهد کرد. وقتی یک هواپیما اضافه میشود به اقتصاد شرکت کمک بیشتری خواهد شد.