پرسپولیس محکوم به دشت اولین برد فصل

قهرمان 4 فصل اخیر فوتبال ایران راهی جز کسب اولین برد فصل برابر صنعت نفت آبادان ندارد

پرسپولیس در اولین روز تعطیلات دوهفته‌ای تهران در استادیوم آزادی میزبان صنعت نفت آبادان است.

برخلاف سال‌های گذشته که پرسپولیس نتوانست گام محکمی در ابتدای راه خود در لیگ بیستم بردارد. سرخپوشان با هدایت یحیی گل‌محمدی به فینال آسیا رسیدند، ‌اما به خاطر از دست‌دادن چند ستاره خود همچون خلیل‌زاده، ترابی و علیپور با مشکلات زیادی مواجه هستند. تساوی بدون گل برابر سایپا در گام، برای هواداران تیمی که در چهارسال اخیر قهرمان بلامنازع لیگ‌برتر بوده، ناامیدکننده بود.

حالا در گام دوم شاگردان گل‌محمدی مقابل صنعت نفت آبادان قرار می‌گیرند. یحیی که همچنان دغدغه اصلی‌اش در قلب خط دفاعی و البته نوک پیکان حمله است، خوب می‌داند که در بازی فردا محکوم به برد اول است، وگرنه ممکن است مدافع عنوان قهرمانی خیلی زود وارد یک بحران شود.

صنعت نفت آبادان هم که در هفته اول با وجود ممنوعیت برای استفاده از بازیکنان جدید خود توانست پیکان را شکست دهد،‌ این هفته با بازشدن پنجره نقل و انتقالاتی‌اش می‌تواند از بازیکنان باتجربه‌تری استفاده کند و امیدوار به توقف پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی است.

جالب اینجاست ورزشگاه آزادی درحالی از این دیدار میزبانی می‌کند که تهران از فردا وارد تعطیلات دوهفته‌ای می‌شود و قرار است درِ استادیوم آزادی هم به روی همه ورزشکاران و علاقه‌مندان بسته باشد. با این حال، برای برگزاری دیدار پرسپولیس و نفت آبادان استثنا قایل شدند تا سرخپوشان مثل بقیه تی‌ ها بتوانند بازی هفته دوم خود را برگزار کنند.

پرسپولیس در اولین بازی خود در آذرماه امیدوار به کسب یک برد روحیه بخش برابر صنعت نفت آبادان است؛ ماهی که در اواخر آن قرار است در فینال لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود.

یحیی گل‌محمدی پیش از رویارویی با نفت آبادان می‌گوید: «بازی خیلی مهمی را بیست‌ونهم آذر پیش‌رو داریم و قبل از آن هم باید پنج دیدار را انجام دهیم. تمام برنامه‌ریزی تمرینی و مسابقه‌ای ما باید به شکلی باشد که بازیکنان از نظر بدنی و روحی آماده باشند و بتوانند در فینال آسیا بازی خوبی انجام دهند. کسب نتایج خوب قبل از این مسابقه هم از لحاظ روحی و هماهنگی تیمی خیلی مهم و تأثیرگذار است.»

سرمربی پرسپولیس البته از جذب‌نشدن یک مدافع وسط برای تیمش گلایه دارد و می‌افزاید: «برخی نفرات مدنظر ما بودند، اما جذب آنها را از دست دادیم، برخی مسائل مانند شأن و شخصیت باشگاه را هم باید درنظر می‌گرفتیم. تعدادی از این بازیکنان خواستار قرارگرفتن بندهایی در قراردادهایشان بودند که برای باشگاه پرسپولیس امکان‌پذیر نبود و منافع ما را به خطر می‌انداخت.»

از سوی دیگر امیرحسین پیروانی، مربی نفت آبادان که برادرش روی نیمکت پرسپولیس به‌عنوان سرپرست فعالیت می‌کند، برای سرخپوشان خط و نشان کشیده: «فردا برای هر دو تیم، به‌ویژه پرسپولیس بازی سختی خواهد بود. ما آمادگی ذهنی خیلی خوبی برای این بازی داریم. فکر می‌کنم شرایط به سمتی برود که بتوانیم برنامه‌های تاکتیکی خود را در زمین پیاده کنیم و موفق باشیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.