جواد خیابانی چگونه کی‌روش را برکنار کرد؟

مدیر سابق روابط عمومی وزارت ورزش از داستان‌های عجیب دوران سرمربیگری کی‌روش پرده برداشته است

مازیار ناظمی در زمان حضورش در وزارت ورزش به علت برخی اظهار نظرها همواره سوژه رسانه‌ها و مردم بود و حالا بعد از جدایی از وزارتخانه هم ادعاهای جالبی را مطرح کرده است.

دو سال از جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی ایران می‌گذرد و داستان‌های مربوط به دوران او که البته بازگو نشده، همچنان برای علاقه‌مندان به فوتبال از جذابیت بالایی برخوردار است. سرمربی پرتغالی که در دوران حضورش معتقد بود وزارت ورزش او را نمی‌خواهد، ممکن بود در اواسط جام ملت‌های آسیا 2019 امارات برکنار شود! اخراج او که دائما علیه مسئولان ایرانی حتی در جریان مسابقات حرف می‌زد، خواسته جواد خیابانی،‌ گزارشگر مشهور ایرانی هم بوده است.

مازیار ناظمی، مدیرروابط عمومی سابق وزارت ورزش، در گفت‌وگویی که اخیرا با برنامه فرمول یک داشته، نکات جالبی را از دوران حضور کی‌روش به‌ویژه روزهای پایانی سرمربیگری‌اش در تیم ملی ایران بازگو کرده است.

ناظمی در بخشی از صحبت‌های خود گفته: «ما به کی‌روش باج می‌دادیم و ناچار بودیم. کی‌روش به‌شدت دوست داشت سیستم را دور بزند و در جام ملت‌های آسیا در امارات هم همین کار را کرد. رسانه‌ها به مسئولان فشار وارد و مارپیچ سکوت ایجاد می‌کنند. به همین علت به جای حل‌کردن مسأله، رفتارهایی مثل رفتار کی‌روش رشد می‌کند. تیم ملی با کی‌روش می‌رفت یک نتیجه‌ای می‌گرفت و برای گرفتن پاداش فشار می‌آوردند. از آن طرف ما هم رفتار حرفه‌ای بلد نبودیم. خاطرم هست ایشان (کی‌روش) در برنامه مرحوم شفیع حرفی زد. وزیر ورزش با من تماس گرفت و گفت ایشان را دعوت کنیم تا ببینمش. این خطای مدیریتی است. از آن به بعد رئیس فدراسیون دیگر برای کی‌روش اهمیتی نداشت. کی‌روش باهوش بود. او در همان جلسه با وزیر می‌گفت به چشمان من نگاه کنید و اگر مرا نمی‌خواهید همین الان بگویید.»

ادعای جالب‌تر مدیر سابق روابط عمومی وزارت ورزش درباره اصرار بر اخراج کی‌روش در میانه مسابقات است: «جواد خیابانی به من زنگ زد و گفت به وزیر بگو کی‌روش را امشب برداریم و حشمت مهاجرانی را سرمربی تیم ملی کنیم. مهاجرانی در امارات مربیگری کرده و بازی تیم‌های عربی را هم می‌شناسد و در بازی با عمان سرمربی باشد. کی‌روش برکنار نشد و تیم ملی بازی با عمان را برد ولی دعوا ادامه داشت. کی‌روش فشار می‌آورد پاداش‌ها را بیاورید. بنده خدا آقای داورزنی با ۴۰۰ هزار یورو پول نقد در کیف در فرودگاه دوبی نشسته بود تا هماهنگی‌ها صورت بگیرد و چند ساعت معطل شد. همه اینها را به جان خریدیم و درنهایت تیم با آن وضعیت حذف شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.