ورود بازیکن و مربی خارجی آزاد می‌شود؟

هیأت رئیسه فدراسیون مسأله برداشته شدن قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی را بررسی می‌کند

در پی بالا گرفتن اعتراض‌ها به قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی، هیأت رئیسه سازمان لیگ قصد دارد در رابطه با لغو یا پابرجا بودن این قانون در فصل آینده تصمیم‌گیری کند.

سوم شهریورماه سال جاری بود که هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی برای فصل آتی در تمامی باشگاه‌های کشور با توجه به در اختیار نداشتن منابع ارزی و محدودیت‌های نقل‌وانتقال ارز را تصویب و اعلام کرد ادامه قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی که از فصول قبل با باشگاه‌ها قرارداد داشته‌اند، بلامانع است و در صورتی که قرارداد آنها به پایان رسیده باشد فقط با باشگاه فعلی خود می‌توانند تمدید و با باشگاه ثالث دیگر نمی‌توانند تفاهم کنند یا قراردادی به امضا برسانند.

این تصمیم درحالی اتخاذ شد که پیش از آن از سوی وزارت ورزش و جوانان، ممنوعیت جذب بازیکنان و مربیان خارجی برای دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس به تصویب رسیده بود.

حال اما با توجه به سررسیدن نیم‌فصل و فرصت نقل‌وانتقالات برای باشگاه‌های لیگ برتری، این مسأله انتقادهای زیادی را در پی داشته و بسیاری از باشگاه‌ها مخالف آن هستند. در نیم‌فصل رقابت‌ها با توجه به اینکه ستاره‌های داخلی اکثرا با تیم‌های خود قرارداد دارند، راه خروج از شرایط موجود جذب خارجی است که البته فعلا ممنوعیت دارد و باشگاه‌ها به دنبال لغو آن هستند.

سهیل مهدی، سرپرست کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران در این خصوص گفته است: «به نظر می‌رسد اگر تضامینی برای باشگاه‌ها در نظر گرفته شود و متعهد به قراردادهای منعقد شده باشند، به تدریج شاهد حضور بازیکنان و مربیان باکیفیت خارجی در فوتبال ایران خواهیم بود. این بازیکنان خارجی می‌آمدند و می‌رفتند، اما اصلا بعضی از آنها را نمی‌دیدیم، بنابراین امیدواریم باشگاه‌ها به سمت جذب بازیکنان شایسته و باکیفیت پیش بروند و متقابلا تضمین دهند بدهی‌های ارزی افزایش پیدا نکند تا پرونده بدهی‌ها در فدراسیون جهانی فوتبال و نیز کنفدراسیون فوتبال آسیا سنگین‌تر نشود.»

او صحبت‌هایش را اینطور ادامه داد: «تصمیم اتخاذ شده به منظور مدیریت بهتر انعقاد قراردادها بود چراکه در برخی باشگاه‌ها صرفا هزینه‌های بیشتری ایجاد می‌شد و هیچ تدبیری برای بهبود شرایط نبود و روا نیست در شرایط اقتصادی موجود روز‌به‌روز شاهد انبوه بدهی‌های مالی از سوی برخی باشگاه‌های فوتبال ایران باشیم.»

مهدی درباره احتمال لغو قانون گفته است: «در این خصوص هیأت رئیسه سازمان لیگ باید تشکیل جلسه بدهد و تصمیم‌گیری کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.