ایجاد تصویری شفاف درباره لغو تحریم‌ها، درحال پیگیری است

غریب‌آبادی: هیأت مذاکره‌کننده در وین نتایج گفت‌وگوها را به‌طور منظم به مقامات عالی گزارش می‌کند

نماینده دائم ایران در آژانس آنچه در وین در حال پیگیری و گفت‌وگوست را ایجاد تصویری واضح و شفاف درباره لغو تحریم‌ها برشمرد و گفت: هیأت مذاکره‌کننده نتایج گفت‌وگوها را به‌طور منظم به مقامات عالی گزارش می‌کند.

شهروند آنلاین: سفیر و نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: «آنچه در وین در حال پیگیری و گفت‌وگوست، ایجاد یک تصویر واضح و شفاف درخصوص لغو تحریم‌هاست.»

کاظم غریب‌آبادی در ادامه روند مذاکرات برجامی در وین گفت: «شناسایی و فهرست‌کردن اقدامات لغو تحریمی، برای این شفاف‌سازی و سنجیدن جدیت آمریکا در ادعای خود برای بازگشت و پایبندی کامل به برجام و انطباق آن با سیاست اعلامی کشور، لازم است.»
او تأکید کرد: «مبنای تیم مذاکره‌کننده نیز اصولی است که از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان سیاست نظام در این رابطه تعیین شده است. هیأت مذاکره‌کننده در وین نتایج گفت‌وگوها را به‌طور منظم به مقامات عالی نظام جهت بررسی و اخذ تصمیمات لازم، گزارش می‌کند.»

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، رایزنی‌های هیأت‌های مذاکره‌کننده ایران و گروه ۱+۴ در وین امروز هم در فرمت‌ها و سطوح مختلف ادامه می‌یابد و کارگروه‌های کارشناسی به بحث و گفت‌وگو در خصوص دو حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای ادامه می‌دهند.

روز گذشته، علاوه بر نشست کمیسیون مشترک، دیدارهایی به صورت دو و چندجانبه میان هیأت مذاکره‌کننده کشورمان با اعضای ۱+۴ برگزار شد.

در جریان این رایزنی‌ها، سه دیدار میان سیدعباس عراقچی رئیس هیأت مذاکره‌کننده ایران و انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

همچنین رؤسای سه هیأت اروپایی، در جلسه‌ای مشترک با عراقچی بحث و گفت‌وگو کردند.

جلسات کارگروه‌های کارشناسی در دو حوزه تحریم و هسته‌ای نیز به روال روزهای گذشته برگزار شد.

در نشست دیروز کمیسیون مشترک، پس از دریافت و بررسی گزارش کارگروه‌ها، مقرر شد گفت‌وگوهای دو و چندجانبه و همچنین رایزنی‌های فنی در روزهای آینده ادامه یافته و در صورت نیاز کمیسیون مشترک بار دیگر تشکیل جلسه دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.