معادله موشک‌باران تل‌آویو در برابر بمباران غزه

شمار شهدای حملات اسراییل به غزه با شهادت 3 فلسطینی دیگر به 122 رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با شهادت سه نفر دیگر، شمار شهدای حملات اسراییل به این منطقه از دوشنبه تاکنون به 122 نفر افزایش یافت.

شهروندآنلاین: شمار شهدای حملات اسراییل به نوار غزه با شهادت سه فلسطینی دیگر به 122 نفر از جمله 20 زن و 31 کودک افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با شهادت سه نفر دیگر، شمار شهدای حملات اسراییل به این منطقه از دوشنبه تاکنون به 122 نفر افزایش یافت.

براساس این بیانیه، 20 نفر از این شهدا زن و 31 نفر دیگر نیز کودک هستند. این وزارتخانه شمار کل مجروحان حملات اسراییل به غزه را نیز که از 10 می ادامه دارد، 830 نفر اعلام کرد.

ارتش اسراییل نیمه‌شب دوشنبه گذشته اعلام کرد که عملیات ایذایی «نگهبان دیوارها» را در غزه آغاز کرده است. ارتش اسراییل همچنین اعلام کرده بود که حمله هوایی به غزه ترتیب داده و تعداد زیادی موشک‌ از غزه به جنوب اسراییل شلیک شده است.

جاناتان کانریکاس، سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد که نظامیان این کشور عملیات زمینی در نوار غزه را آغاز کرده و وارد این منطقه شده‌اند. او افزود که نمی‌تواند افکار عمومی را بیش از این در جریان جزئیات عملیات زمینی قرار دهد.

در همین زمینه سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تأکید کرد: «دشمن در این نبرد گرفتار شده و ما معادله موشک با موشک و شهر با شهر را پیاده کردیم.»

«فوزی برهوم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی و یکی از رهبران بلندپایه حماس در غزه تصریح کرد: «مقاومت توانست، در این دور از رویارویی‌ها معادله‌ای را با مضمون «گلوله‌باران با گلوله‌باران، شهر با شهر و موشک با موشک» را پیاده کند.»

سخنگوی جنبش حماس افزود: «هنگامی که مقاومت وارد این نبرد با رژیم صهیونیستی شد، با حد و حدود و مکانیزم مدیریت و اداره آن آشنا بود و این موضوع جدیدی برای گردان‌های مقاومت فلسطینی نیست که این بار، نبرد طولانی‌تر است، اما این برای رژیم صهیونیستی موضوع جدیدی است که متحمل ضربات کیفی و شدیدی شود که از زمان تأسیس تاکنون همانند آن را به یاد ندارد، از جمله این ضربات می‌توان به تل‌آویو، پایتخت سیاسی این رژیم اشاره کرد که طی سه دقیقه متحمل 150 موشک شد.»

این رهبر جنبش حماس تأکید کرد: «گرفتارشدن دشمن در این نبرد، نتیجه کوچک و ناچیزشمردن مقاومت است، اما اکنون معادله ثابت کرد که در برابر بمباران غزه، تل‌آویو موشک‌باران خواهد شد و تخریب خانه‌ها به همان شکل پاسخ داده خواهد شد.»

برهوم درباره غافلگیری‌هایی که مقاومت در صورت ادامه نبرد آماده کرده است، گفت: «این فرصتی واقعی برای مقاومت است تا به جان ارتش دشمن بیفتد و در پایان اشغالگران باید بدانند که امروز معادله تغییر کرده است، به هر کودک فلسطینی که از رفح تا قدس تعرض و تعدی صورت گیرد، مقاومت برای آن پاسخ خواهد داشت.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.