خداحافظی کاپیتان صمد از تیم‌ملی بسکتبال

کاپیتان تیم‌ملی بسکتبال بعد از پایان کار این تیم در المپیک از بازی‌های ملی خداحافظی کرد

صمد نیکخواه بهرامی در 38 سالگی و بعد از حدود 20 سال حضور در تیم‌ملی در توکیو تصمیم گرفت پایان بازی‌های خود در رده ملی را اعلام کند.

تیم‌ملی بسکتبال روز شنبه آخرین دیدار خود در بازی‌های المپیک را برابر فرانسه برگزار کرد و با نتیجه ٧٩ به ٦٢ متحمل شکست شد. صمد نیکخواه بهرامی که از قبل هم گفته می‌شد قصد دارد در پایان این دیدار از دنیای قهرمانی خداحافظی کند، درباره این اتفاق واکنش جالبی داشت: «١٧ سالم بود که به تیم‌ملی دعوت شدم، مدت زیادی است که برای تیم بازی می‌کنم و در رویدادهای مختلفی شرکت کرده‌ام. همیشه سعی کردم که در همه تورنمنت‌ها با تیم باشم، خوب تمرین کنم و خوب هم بازی کنم. بیش از ٢٤-٢٣ سال برای تیم‌ملی بسکتبال در رده‌های مختلف سنی بازی کردم، حالا گاهی خوب بودم و گاهی هم بد، برای خداحافظی هم از کارهای رسانه‌ای خوشم نمی‌آید. اگر ٧٠ سالم باشد و احساس کنم می‌توانم با دادن آب و حوله به ملی‌پوشان کمک کنم، در کنار تیم خواهم بود. اما احتمال خیلی زیاد امروز بازی آخری بود که برای تیم انجام دادم.»

او در بخش دیگری هم می‌گوید: «قبلا هم گفته بودم اگر تیم‌ملی بسکتبال به المپیک صعود کند، بعد از اتمام بازی‌ها خداحافظی خواهم کرد. مبنای برنامه و تصمیم من تابستان به تابستان است، باید ببینم چه می‌شود، با تورنمنت بعدی تیم‌ملی هم فاصله زیادی داریم.»

کاپیتان تیم‌ملی بسکتبال که در المپیک توکیو به عنوان پرچمدار هم انتخاب شده بود، حالا باید جای خود را به نفرات جوان‌تر بدهد؛ اگرچه این نگرانی درخصوص خداحافظی حامد حدادی هم مطرح شده است. این سنتر 218 سانتی‌متری هم که از نظر خیلی کارشناسان فعلا جانشینی در ایران ندارد، بعد از پایان کار تیم‌ملی بسکتبال با سه شکست در المپیک گفته خداحافظی نخواهد کرد، اما از این پس فقط در بازی‌ها و تورنمنت‌های مهم تیم‌ملی را همراهی می‌کند.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.