راه‌اندازی ۱۱ بیمارستان سیار به همت هلال‌احمر

جمعیت هلال‌احمر به بیش از یک‌میلیون نفر از شهروندان در راستای مقابله با کرونا خدمات ارایه کرده است

دکتر کریم همتی از خدمت‌رسانی به بیش از یک‌میلیون نفر از شهروندان به واسطه اقدامات انجام‌شده توسط قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا خبر داد.

یازده بیمارستان سیار در جمعیت هلال‌احمر راه‌اندازی شد. رئیس جمعیت هلال‌احمر ضمن اعلام این خبر در خصوص آخرین اقدامات قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا گفت: «همکاری در طرح واکسیناسیون کووید-19، آماده‌سازی مراکز واکسیناسیون، برپایی بیمارستا‌های صحرایی، انجام تست کرونا، همکاری در حوزه بهداشت محیط در قالب طرح ناظران سلامت، فعالیت داروخانه‌ها در روزهای تعطیل و در ساعات بیشتری از شبانه‌روز و ایجاد چادر راپال در راستای مقابله با کرونا به مرحله اجرا رسید.»

هلال‌احمر در مقابله با کرونا چه فعالیت‌هایی را انجام داده است؟

او افزود: «از جمله اقدامات دیگر جمعیت هلال‌احمر در راستای مقابله با کرونا، تأمین نیروی انسانی برای کمک به کادر درمان بیمارستان‌ها، آماده‌سازی مرکز خیریه پیشگیری از بیماری‌های خاص، راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون خودرویی، اجرای طرح یاران جوان در راستای تسریع در واکسیناسیون شهروندان، اجرای طرح شهید سلیمانی، اختصاص آمبولانس، توزیع کپسول اکسیژن، آموزش در زمینه بیماری کووید-19 و ارایه خدمات درمانگاهی بوده و این اقداماتی است که پس از تصویب در قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، اجرا شد.»

بیمارستان سیار در راستای مقابله با کرونا

همتی خاطرنشان کرد: «در این راستا تا تاریخ ششم شهریورماه، 5هزار و 681 نیرو به کار گرفته شده و به یک‌میلیون و 179هزار و 950 نفر در سراسر کشور خدمات‌رسانی شد. همچنین 11 بیمارستان سیار نیز در راستای مقابله با کرونا و نگهداری و درمان بیماران راه‌اندازی شد.»

ایجاد مراکز واکسیناسیون

رئیس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: «همچنین 387 بانک امانات پزشکی جمعیت هلال‌احمر به شهروندان خدمات‌رسانی کردند. 50 مرکز واکسیناسیون تجمیعی دایر و در 203 نقطه همکاری در طرح واکسیناسیون در دستور کار قرار گرفت. جمعیت هلال‌احمر34 داروخانه مخصوص برای توزیع داروهای مقابله با کرونا را تعیین کرد و فضاهای مجزایی را به خدمات‌رسانی دارویی اختصاص داد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.