خرید و فروش خودروهای خارجی با دلار 40 هزار تومانی

خودروهای خارجی و داخلی مجدد گران خواهد شد؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: پیش‌بینی ما برای نیمه مهر ماه این است چنانچه قرار باشد قیمت دلار افزایش یابد قیمت خودروهای داخلی و خارجی گران خواهد شد.

روند صعودی قیمت دلار قیمت خودروهای خارجی را به شکل بی‌سابقه‌ای گران کرده است. تحلیلگران بازار معتقدند چنانچه دلار ارزان نشود قیمت خودروهای ایرانی و خارجی هم ارزان نخواهد شد.

بررسی آخرین آمارهای اعلام شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۳۴۴هزار‌و۸۰۰ دستگاه خودروی سواری از سوی خودروسازان کشور از ابتدای امسال تا پایان مردادماه و رشد ۱۸. ۴ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است، به‌نحوی که جمع تولید خودروی سواری تا پایان مردادماه پارسال ۲۹۱هزارو۲۰۰ دستگاه بوده‌است. در 5ماهه نخست امسال تیراژ تولید وانت با رشد ۳۸. ۴ درصدی به ۳۱هزار‌و۵۲۸ دستگاه رسیده‌است اما تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون با ثبت افت ۵. ۹درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ۶۷۳ دستگاه کاهش یافته است. شرکت‌های خودروسازی طی سال گذشته در مجموع ۹۲۷هزار‌و۱۹۷ دستگاه خودرو تولید کردند که سهم شرکت‌های تولیدکننده خودروهای سواری از این تعداد ۸۵۵هزار دستگاه و سهم شرکت‌های فعال در حوزه تولید خودروهای تجاری سبک و سنگین ۷۲هزار‌و۱۹۷دستگاه بوده‌است. به گفته سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت نیز امسال تولید یک‌میلیون‌و ۲۰۰هزار دستگاه خودرو از سوی شورای سیاستگذاری خودرو تعیین شده است.

در همین حال دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از افزایش بی‌سابقه قیمت خودروهای خارجی خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: با افزایش سرسام‌آور قیمت دلار قیمت خودروهای خارجی و داخلی به شکل بی‌سابقه‌ای گران شده است. با توجه به سیر افزایشی قیمت دلار قیمت خودروهایی خارجی و داخلی مجدد گران خواهد شد؛ چرا که با دلار 28 هزار تومانی خودروسازان مدعی هستند که در حالت زیان‌ قرار دارند.

مهدی دادفر افزود: پیش‌بینی ما برای نیمه مهر ماه این است چنانچه قرار باشد قیمت دلار افزایش یابد قیمت خودروهای داخلی و خارجی گران خواهد شد. اکنون قیمت سانتافه مدل 2018 دو میلیارد و 300 میلیون تومان است. تویوتا راوفور با قیمت یک میلیارد و 900 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. تویوتا پریوس نیز با قیمت یک میلیارد و 200 میلیون تومان معامله شده است. سوناتا نیز با قیمت یک میلیارد و 400 میلیون تومان فروخته شده است.

او اضافه کرد: خودروهای خارجی با قیمت دلار 40 هزار تومانی خرید و فروش می‌شود. متاسفانه بازار فعلی کالاها بازارگردان ندارد و تمام فرآیندها به شکل ناصحیحی اجرا می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.