برنامه‌های آموزشی جمعیت هلال‌احمر در هجدهمین سالگرد زلزله بم اعلام شد

برنامه‌های ویژه معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر به مناسبت سالگرد فاجعه زلزله بم، از امروز یکم دی‌ماه با برپایی دوره آموزشی تربیت مربی در دو رشته جست‌وجو و نجات کوهستان و امداد و نجات حمل‌و نقل (جاده‌ای) در مرکز آموزش‌های تخصصی جمعیت هلال احمر کرمان آغاز شد. دیگر برنامه‌های آموزشی ویژه هجدهمین سالگرد زلزله بم نیز در دو بخش همگانی و تخصصی در سطح ملی تدارک دیده شده‌است.

مهراب شریفی سده معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: مانور سراسری پناه‌گیری برای بیش از 6 هزار خانه‌هلال در سراسر کشور از مهم‌ترین اقدامات اداره‌کل آموزش‌های همگانی این معاونت است که به مناسبت سالگرد زلزله بم برگزار خواهد شد.

او افزود: کمپین بزرگ « برای هم بمانیم» با همکاری خانه‌های هلال، دفتر تهران کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف پیشگیری از مخاطرات طبیعی و بیماری کووید19 از دیگر اقدامات اداره کل آموزش‌های همگانی در یادبود درگذشتگان  فاجعه بم است.

شریفی سده همچنین از آغاز طرح « چله‌نشینی امدادی» کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات خبر داد. علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ 5 دی‌ماه، سالروز زلزله ویرانگر بم، به مدت چهل شب، صفحه رسمی جمعیت هلال احمر در اینستاگرام را دنبال کنند و پس تماشای چهل قسمت از ویدیوهای آموزشی چله‌نشینی امدادی، آزمون مربوطه برگزار و گواهینامه معتبر صادر خواهد شد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر از آغاز دوره آموزش تخصصی تربیت مربی با ظرفیت 60 نفر در دو رشته امداد و نجات حمل‌ونقل (جاده‌ای) و جست‌وجو و نجات در کوهستان خبر داد و گفت: این دوره آموزشی از امروز تا 6 دی‌ماه جاری در مرکز آموزش‌های تخصصی جمعیت هلال احمر کرمان برگزار می‌شود.

او افزود: نجاتگران حاضر در این دوره، ضمن ادای احترام در مزار سردار سلیمانی در شهر کرمان به شهر بم عزیمت می‌کنند و با حضور در قبرستان این شهر به درگذشتگان فاجعه زلزله 5 دی 1382 ادای احترام خواهند کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.