ماجرای باورنکردنی دو رقیب انتخابات تکواندو!

بازنده انتخابات فدراسیون تکواندو یک پست بالاتر گرفت، اما برنده گویا نمی‌تواند روی صندلی ریاست بنشیند

به نظر می‌رسد موضوع ابطال انتخابات فدراسیون تکواندو به دلیل رعایت‌نشدن قانون نصف به علاوه یک جدی شده است.

انتخابات فدراسیون تکواندو روز چهارشنبه 15 دی ماه با حضور دو کاندیدا یعنی سیدمحمد پولادگر و هادی ساعی برگزار شد. در حالی که به صورت رسمی در مجمع اعلام شد 57 عضو در این انتخابات حاضر هستند، قبل از رأی‌گیری، بنیامین شکوه‌فر، معاون پارلمانی وزارت ورزش به عنوان رئیس مجمع اعلام کرد به خاطر رعایت اصل بی‌طرفی رأی خود را داخل صندوق نخواهد انداخت. بدین ترتیب تعداد رأی‌دهندگان 56 نفر شد؛ در حالی که 57 عضو در مجمع حاضر بودند.

در نهایت هادی ساعی 29 رأی و سیدمحمد پولادگر 27 رأی کسب کردند و اعلام شد که ساعی توانسته با رعایت قانون نصف به علاوه یک برنده انتخابات لقب بگیرد. اما بلافاصله بعد از پایان مجمع و در حالی که هادی ساعی پیام‌های تبریک زیادی هم دریافت کرده بود و در حال آماده کردن خودش برای نشستن روی صندلی ریاست بود، خبر رسید که ممکن است پولادگر شکایتی را به خاطر رعایت نشدن قانون نصف به علاوه یک در انتخابات طرح کند.

تا به حال این شکایت از سوی پولادگر طرح نشده، اما به نظر می‌رسد وزارت ورزش به اشتباه خود در خصوص نتیجه انتخابات پی برده است. با توجه به اینکه معاون وزیر ورزش هم حق رأی در مجمع داشته، رأی ندادن او در انتخابات به معنای رأی ممتنع به حساب می‌آید و در آن صورت نصف آرا 28.5 رأی و نصف به علاوه یک 29.5 رأی بوده؛ در حالی که هادی ساعی 29 رأی کسب کرده است. برخی معتقدند ساعی باید حداقل 30 رأی به دست می‌آورده و انتخابات باید با نتیجه به دست آمده به دور دوم می‌رفت.

حالا از راهروهای وزارت ورزش به گوش می‌رسد که موضوع ابطال انتخابات به خاطر رعایت نشدن این قانون جدی شده و هادی ساعی نیز روز شنبه با حضور در وزارتخانه اعتراض خود را به گوش مسئولان رسانده است.

با وجود گذشت 4 روز از انتخابات خبری از برگزاری مراسم معارفه نیست و فعلا کیانی‌زاده به عنوان سرپرست فدراسیون امور را در دست دارد. در صورت ابطال انتخابات احتمالا سرپرست فدراسیون به کار خود ادامه می‌دهد و انتخابات فدراسیون نیز با ثبت نام دوباره از کاندیداها و در تاریخ جدیدی برگزار خواهد شد. البته که دیگر قطعا پولادگر که به معاونت قهرمانی وزارت ورزش رفته، در انتخابات رقیب هادی ساعی نخواهد بود. در کل این انتخابات فدراسیون تکواندو برای برنده و بازنده ماجراهای عجیبی داشت؛ انتخاباتی که فعلا بازنده‌اش برنده است!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.