و یک قانون جدید؛ «کهنه لباس» برای تازه سربازان نروژی

سربازان نروژی به دلیل کمبود امکانات، مجبورند لباس‌های خود را پس از تکمیل فعالیت‌های نظامی‌شان برگردانند تا به نفرات بعدی داده شود.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه دیلی‌میل، در نروژ سالانه حدود هشت هزار مرد و زن برای فعالیت نظامی حفاظت از مرز شمالی ناتو و مرز با روسیه به خدمت فراخوانده می‌شوند.

تا چندی پیش ارتش نروژ مشکلی در تامین لباس‌های نیروهای تازه به خدمت گرفته نداشت، اما مشکلات ایجادشده ناشی از همه‌گیری کرونا از جمله تعطیلی کارخانه‌ها و چالش‌های امور حمل‌ونقل به طور جدی در روند تامین مایحتاج برای این نیروها اختلال به وجود آورد و منجر به این شد که ارتش از نیروهای فراخوانده‌شده بخواهد تا پس از پایان خدمت نظامی‌شان، برخی از لباس‌های خود را پس بدهند.

این مسأله قبلا به صورت داوطلبانه بود، اما ارتش نروژ اخیرا بازپس دادن این لباس‌ها را الزامی کرده است.

هانس میسینگست، سخنگوی امور لجستیک دفاعی نروژ در این‌باره گفت: «مجبور شده‌ایم از یکسری لباس‌ها بار دیگر برای نیروهای جدید استفاده کنیم. جوراب به اندازه کافی نداریم. یکسری لباس‌ها شسته و تمیز می‌شوند و پس از آن برای استفاده دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرند. اکنون شرایط خوبی ایجاد شده است.»

با این حال، یک نماینده نیروهای فراخوانده شده از این کمبودها در ارتش نروژ استقبال کرد و گفت که این چالش بر فعالیت‌های نظامی و عملیات‌ها تاثیر می‌گذارد.

ایریک سوجوهله ایکساند در ادامه افزود: «کمبود جدی تجهیزات و البسه می‌تواند بر آمادگی‌های عملیاتی تاثیر بگذارد و در بدترین سناریو سلامت و امنیت سربازان را در مخاطره قرار می‌‌دهد.»

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.