مسکو آماده شد، رئیسی فردا می‌رود

رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، فردا چهارشنبه عازم روسیه خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ،رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، فردا چهارشنبه عازم روسیه خواهد شد.

رئیسی در سفر به مسکو با ولادیمیر پوتین ،رئیس جمهوری فدراسیون روسیه دیدار خواهد کرد. حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی روس، بخشی از برنامه‌های رئیس جمهوری در این سفر ۲ روزه است.

وزرای امور خارجه، نفت و امور اقتصادی و دارایی رئیسی را در این سفر همراهی خواهند کرد. رئیسی پیش از این و در راستای رویکرد دولت سیزدهم برای افزایش حداکثری ارتباط با همسایگان و کشور‌های منطقه، به تاجیکستان و ترکمنستان سفر کرده است.

رئیس جمهوری به دعوت پوتین سفری به مسکو خواهند داشت و محوریت سفر اقتصادی و تجاری و سیاست ما نگاه متوازن است؛ البته پیش از این هم شاهد سفر رئیس جمهوری به سایر کشور‌های منطقه بوده اید؛ این بخشی از گفته‌های بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری هفته گذشته خود بود.

سرگئی لاوروف ،وزیر امور خارجه روسیه هم جمعه هفته گذشته در نشست خبری گفت که سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو رویدادی بسیار مهم است و باید تماس‌های سیاسی بین تهران و مسکو بیشتر شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.