جشنواره فجر در برج میلاد به شرط صدا و تصویر

رئیس سازمان سینمایی گفت: در صورت رفع مشکلات برج میلاد، محل جشنواره چهلم فیلم فجر این برج خواهد بود و این مساله تا فردا مشخص می‌شود.

به گزارش ایرنا،محمد خزاعی روز سه شنبه در جلسه شورای معاونان سازمان سینمایی گفت: در صورت رفع مشکلات برج میلاد که عمده ترین آن صدا و تصویر است این برج محل اصلی برگزاری جشنواره چهلم فیلم فجر خواهد بود. مسئولان برج میلاد قول داده اند در این مدت کم باقی مانده به برگزاری این رویداد مشکلات را رفع کنند.

دو روز قبل پردیس سینمایی چارسو به عنوان خانه جشنواره فیلم فجر امسال اعلام شد که واکنش‌های متفاوتی را درپی داشت.

روز گذشته مدیر روابط عمومی چهلمین جشنواره فیلم فجر درباره دلایل انتخاب نشدن برج میلاد و پردیس ملت به عنوان خانه جشنواره و جایگزینی پردیس چارسو توضیحاتی ارایه کرد.

یزدان عشیری، مدیر روابط عمومی چهلمین دوره جشنواره درباره دلیل انتخاب پردیس سینمایی چارسو گفت: پس از بررسی گزینه‌هایی چون برج میلاد، پردیس ملت و دیگر مجموعه‌های سینمایی، همچنین با استناد بر نظرسنجی‌ها، همفکری با صاحبان آثار و بخش‌هایی از اهالی رسانه به این جمع‌بندی رسیدیم که پردیس سینمایی چارسو را به عنوان خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر در نظر بگیریم.

وی درباره دلیل انتخاب نشدن پردیس سینمایی ملت و برج میلاد توضیح داد: پردیس ملت به دلیل مشکلات متعددی که در زمینه فقدان پارکینگ و همین‌طور مشکلات زیرساختی درخصوص اینترنت و دسترسی‌ انتخاب نشد. سالن برج میلاد هم به دلیل عدم رضایت صاحبان آثار نسبت به کیفیت فنی نمایش فیلم‌ها در این سینما و مشکلات جانبی انتخاب نشد. شرایط بهره وری و امکان استفاده از برج میلاد در این دوره فراهم نبوده است.

عشیری گفت: ستاد برگزاری جشنواره پردیس چارسو را به دلیل وجود سالن‌های استاندارد سینمایی، تجربه برگزاری دیگر جشنواره‌های سینمایی و همچنین پارکینگ مناسب و سایر شرایط زیرساختی انتخاب کرد.

مشاور رئیس سازمان سینمایی همچنین افزود: برگزاری جشنواره‌های سینمایی و همایش‌های فرهنگی در تهران به شدت نیازمند وجود زیرساخت سالن‌های مجهز و استاندارد است. این مطالبه هر سال انجام می‌شود و از آن عبور می‌کنند. علی‌رغم این که ما می‌دانیم با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم؛ برای کمک به افزایش ظرفیت، سالن‌های دیگر از جمله سینمای فلسطین را هم در نظر گرفته‌ایم تا بیشترین سرویس‌دهی و امکانات را در اختیار اهالی رسانه، منتقدان و هنرمندان قرار دهیم.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ به دبیری مسعود نقاش‌زاده برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.