برای مهدی طارمی؛ تو بهترینی پسر

در ستایش ستاره‌ای که با سختی‌های فراوان و بدون تمرین، گل صعود را زد

مهدی طارمی روزهای سختی را قبل از دیدار با عراق سپری کرد؛ ستاره تیم ملی با عبور از مسیر سخت سفر به ایران بدون تمرین بازی کرد و گل برتری را هم زد.

شهروندآنلاین: ستاره تیم ملی فوتبال و پورتوی پرتغال به‌بهترین شکل، جواب اعتماد دراگان اسکوچیچ را داد و با گلی که مقابل عراق به‌ثمر رساند،‌ ضمن امضا کردن سند صعود به جام‌جهانی حالا به چهره‌ای ویژه نزد فوتبالدوستان تبدیل شده است.

سفر سخت از پرتغال به ایران برای طارمی روزهای عجیبی را رقم زد. دو روز گیر افتادن در شهر دالامان ترکیه به‌خاطر شرایط جوی و در نهایت سفر طولانی زمینی به آنتالیا برای پرواز به ایران باعث شد تا طارمی فقط چند ساعت قبل از مسابقه ایران و عراق به تهران برسد، او اما با نظر اسکوچیچ بدون آنکه حتی یک جلسه با هم‌تیمی‌هایش تمرین کرده باشد، در ترکیب قرار بگیرد و توانست گل صعود به جام‌جهانی را نیز بزند.

برای طارمی اما این گل خاص‌تر هم بود. بعد از ماجراهای مربوط به تنش‌های میان مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ که مربوط به مصاحبه سرمربی تیم ملی با یک رسانه کروات و پاسخ کنایه‌آمیز ستاره ایرانی بود، او دو بازی گذشته انتخابی جام‌جهانی را از دست داد؛ با این‌حال روابط میان ستاره تیم ملی و سرمربی کروات خیلی زود به همان شکلی که همه برای موفقیت تیم ملی انتظار داشتند پیش رفت و طارمی بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت شد و اکنون نیز در جدال با عراق توانست به‌خوبی پاسخ این اعتماد ویژه را بدهد.

او با همان اعتقاد خاص دراگان اسکوچیچ در ترکیب اصلی و در پیشانی خط حمله تیم ملی حضور یافت و در دقایق ابتدایی نیمه‌دوم موفق شد با عبور از قلب دفاعی عراق و ضربه‌ای تمام‌کننده، این‌بار شادی بزرگی را به سکوهای آزادی و میلیون‌ها هوادار تیم ملی تقدیم کند. گلی به ارزش صعود و یک جشن بزرگ در تاریخ فوتبال ایران.

طارمی همانند دوره قبلی جام‌جهانی و در دوره مربیگری کارلوس کی‌روش که در استادیوم آزادی و برابر ازبکستان گل صعود تیم ملی به روسیه 2018 را به نام خود کرد، این‌بار هم نشان داد راه دروازه جنوبی آزادی را به‌خوبی بلد است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.