شگرد خاص سارق میلیاردی ارز دیجیتال در البرز

فردی که با شیوهای خاص از حساب یکی از ساکنان استان البرز ارز دیجیتال برداشت کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای البرز درباره جزئیات این ماجرا گفت: «در پی ارجاع پرونده‌ای به پلیس فتای البرز مبنی بر برداشت غیرمجاز ارز دیجیتال از حساب کاربری یکی از شهروندان بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که فردی ناشناس به‌صورت کاملا حرفه‌ای با خرید سرور اختصاصی از یکی از کشورهای غربی اقدام به ورود به حساب کاربری مالباخته در یکی از صرافی‌ها کرده بود. او پس از چند دقیقه تعدادی رمزارز به ارزش بیش از پنج میلیاردریال از حساب او سرقت کرد. بنابراین موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت. آنها با وجود محدودیتهای موجود در دسترسی به نحوه انتقال رمزارزها با انجام اقدامات کارشناسی موفق به شناسایی متهم اصلی پرونده شدند. ماموران با شناسایی مخفیگاه او او را در شهرستان کرج دستگیر کردند.»
او درباره ادامه این ماجرا گفت: «با دستور مقام قضائی رمزارزهای به‌سرقت‌رفته به حساب کاربری مالباخته بازگشت. متهم نیز با حکم مقام قضائی با صدور قرار سنگین روانه زندان شد.»
رئیس پلیس فتای البرز در ادامه صحبت‌هایش گفت: «برخی افراد رمز عبور۱۲ کلمه ارز دیجیتال خود را در گوشی تلفن همراهشان ذخیره می‌کنند. این موضوع پیامدهای منفی ایجاد می‌کند. درچنین شرایط امکان سرقت یا هک‌گوشی وجود دارد. با وجود رمز در گوشی، سارقان می‌توانند به‌راحتی به کیفپول و تمام موجودی حساب کاربران دسترسی و مبالغ حساب را سرقت کنند. کاربران استفاده از ارز دیجیتال حتما از کیفپول دیجیتال مطمئن استفاده کنند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.»
رئیس پلیس فتای البرز افزود: «برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی اقدام به مشاوره یا راهنما در زمینه ارز دیجیتال کرده که توصیه می‌شود به‌هیچوجه فریب این افراد را نخورده تا گرفتار درگاه فیشینگ یا مورد هک قرار نگیرند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.