امیر عابدزاده به یاد پدر؛ چه سیوی کردی پسر!

امیررضا عابدزاده خوشحالی‌اش بابت دعوت به تیم ملی فوتبال را با مهار پنالتی مقابل پورتو نشان داد

امیرعابدزاده شنبه‌شب در یک بازی حساس و مهم از هفته سوم لیگانوس رقابت های لیگ حرفه‌ای فوتبال پرتغال در برابر پورتو قهرمان فصل گذشته ستاره زمین بود و توانست با حضور موثرش و البته مهار یک  ضربه پنالتی مهم یکی از بهترین های زمین باشد.

بردی که ماریتیمو برابر پورتو کسب کرد شگفتی این هفته از رقابت ها بود. در آستانه این بازی بحث های زیادی در مورد سبک ضدفوتبال لیتو ویدیگال سرمربی ماریتیمو وجود داشت اما واقعیت این است که آن ها با وجود بسته بازی کردن در دقایق زیادی از بازی ، هرگز از حمله غافل نبودند و سه گل به ثمر رساندند. دو گل توسط رودریگو پینهو زدند اما نقطه عطف بازی مهار پنالتی امیرعابدزاده بود.

احمدرضا عابدزاده پدر امیر و اسطوره درواز بانی ایران در زمان کودکی و نوجوانی که مربی او بود همواره از امیر می خواست که برای یادگرفتن پرش و سرعت عکس العمل در دروازه بانی باید حرکات گربه ها را تماشا و یاد بگیرد. امیر که خودش در جزایر مادیرا یک گربه زیبای اسکاتیش فولد دارد ، در رسانه های پرتغال به خاطر انعطاف پذیری و قابلیت بالای جسمی اش در پرش ها به «گربه» معروف است.

جالب است که این پنالتی روی حرکت و پاس مهدی طارمی به موسی مارگا به دست آمد که عابدزاده آن را گرفت. ماریتیمو در این بازی یک دیوار دفاعی محکم البته یک دروازه بان کاملا آماده و روی فرم داشت و این کار پورتو را حسابی سخت کرده بود.

امیر عابدزاده ساعتی قبل از بازی شنبه شب از سوی دراگان اسکوچیچ به تیم ملی ایران هم دعوت شده بود و با انگیزه ای بالا بار دیگر توانایی های فنی اش را نشان داد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.