آمریکا: در مراحل نهایی مذاکرات وین هستیم/ زمان به اتمام رسیده

ند پرایس: گفت‌وگو‌ها با هیات ایرانی به‌صورت غیرمستقیم ادامه دارد

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، تیم‌های مذاکره کننده در وین همچنان به دیدار‌های خود ادامه می‌دهند.

به گزارش ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همزمان با برگزاری مذاکرات وین میان ایران و گروه ۱+۴ در وین اتریش اظهار داشت در مراحل نهایی مذاکراتی پیچیده هستیم.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن افزود که درباره پیشرفتی که ممکن است در مذاکرات وین شاهد باشیم، کمی محتاط‌تر خواهیم بود، زیرا در مراحل نهایی مذاکراتی پیچیده با طرف‌های اصلی هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد این دوره نهایی تعیین کننده است که در طول آن ما در موقعیتی قرار خواهیم داشت که تعیین کنیم آیا بازگشت متقابل به پایبندی به برجام امکان پذیر است یا خیر. این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت شرکای اروپایی ما و همچنین روسیه و چین خواهان دستیابی فوری به یک توافق هستند، اما زمان تقریبا به اتمام رسیده است.

او مدعی شد ما واضح اعلام کرده‌ایم که با توجه به سرعت کنونی پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، زمان کمی در اختیار داریم، زیرا این پیشرفت‌ها در یک مقطع خاص خیلی زود مزایای برجام را به شکلی که در سال ۲۰۱۵ در مورد آن‌ها توافق و نهایی شده و در سال ۲۰۱۶ اجرا شده است، از بین می‌برد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه تیم‌های مذاکره کننده در وین همچنان به دیدار‌های خود ادامه می‌دهند، گفت که گفتگو‌ها با هیات ایرانی بصورت غیرمستقیم ادامه دارد.

ند پرایس در ادامه افزود، اما می‌دانیم که با شرکای ۱+۵خود یک صدا هستیم. همه آن‌ها اهمیت به نتیجه رساندن این مذاکرات را در مدت زمان کوتاه به رسمیت می‌شناسند.

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین اظهار داشت: برخی شتاب زدگی‌ها، بازی تکراری با متن و عدم نمایش اراده جدی برای حصول به توافقی خوب و قابل اتکاء در وین از سوی طرف غربی باعث تطویل غیرضروری مذاکرات شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.