فرانسه:به رسمیت شناختن جدایی‌طلبان اوکراین توسط روسیه همان«حمله»است،منتهی بی‌سلاح

ژان-ایو لودریان از اقدام مجلس نمایندگان روسیه انتقاد کرد

وزیر امور خارجه فرانسه تاکید کرد، اگر مسکو دو منطقه جدایی‌طلب تحت حمایت روسیه در شرق اوکراین را به عنوان دو منطقه خودمختار به رسمیت بشناسد، این اقدام «حمله‌ای بدون سلاح» خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان روسیه روز سه‌شنبه از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور خواست تا جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس را به رسمیت بشناسد. منطقه‌ای که نیروهای جدایی‌طلب در آن از سال 2014 میلادی درگیر مبارزه با ارتش اوکراین بوده‌اند.

ژان-ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در نشستی پارلمانی گفت: اگر این درخواست اجرا شود، وضعیتی غیرممکن به وجود می‌آید و نوعی حمله بدون سلاح خواهد بود. این اقدام نقض حاکمیت اوکراین خواهد بود.

روسیه تا کنون وجود هرگونه برنامه‌ای برای حمله نظامی به اوکراین را رد کرده و غرب را به ایجاد تشنج متهم می‌کند. کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد، برخی نیروهایش پس از انجام مانور در نزدیکی اوکراین به پایگاه خود بازمی‌گردند و هشدارهای غرب را درباره یک حمله قریب‌الوقوع به تمسخر گرفت. اما ناتو و آمریکا تاکید دارند که آنها همچنان هیچ سند و مدرکی دال بر کاهش تنش‌ها که می‌تواند از جنگ جلوگیری کند، مشاهده نکرده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.